Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - indbetaling af skat via skattekonto?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere år indsat forventet overskud, og fået 10 girokort.

Sidste år udfyldte jeg forventet overskud sidst på året, og mistede så fradrag de sidste måneder på mit fuldtidsarbejde.

I år har jeg endnu ikke oplyst det. Men hvis jeg nu går ind og sætter et forventet overskud på, kan jeg så lave en indbetaling med det samme eller vil SKAT uanset hvad gå ind at tage mit fradrag de sidste måneder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

du er lige omkring det punkt de ikke kan nå at hente det via nedsat fradrag. Omvendt hvis du gør det til en vane, så låser skat dit forskud på et tidspunkt til et beløb ud fra tidl. år - du kan ikke ændre skatten med en indbetaling nu og her mener jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

du er lige omkring det punkt de ikke kan nå at hente det via nedsat fradrag. Omvendt hvis du gør det til en vane, så låser skat dit forskud på et tidspunkt til et beløb ud fra tidl. år

Er det ikke kun når man ikke har alm. lønarbejde de låser en evt. virksomhedsindkomst fast? 

Cookie - John Hannover:

 du kan ikke ændre skatten med en indbetaling nu og her mener jeg

Det kan man faktisk godt. For man kan lave en frivillig indbetaling af restskat for 2016, dernæst går man i forskudsopgørelsen for 2016 og under valgmuligheden "indkomst og betalt skat indtil ændring" og der skriver man det beløb der er betalt i frivillig restskat ind som betalte b-skatter.

Når man så samtidig ændrer/tilføjer en virksomhedsindkomst, så vil forskudsskatten medtage hvad der allerede er betalt og man har fortsat personfradrag til rådighed på skattekortet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Det kan man faktisk godt. For man kan lave en frivillig indbetaling af restskat for 2016, dernæst går man i forskudsopgørelsen for 2016 og under valgmuligheden "indkomst og betalt skat indtil ændring" og der skriver man det beløb der er betalt i frivillig restskat ind som betalte b-skatter.

Når man så samtidig ændrer/tilføjer en virksomhedsindkomst, så vil forskudsskatten medtage hvad der allerede er betalt og man har fortsat personfradrag til rådighed på skattekortet. 

du har helt ret - hvis man går ind og ændrer noget efter man har betalt - så vil skatten tage hensyn. Om det så er arbejdet værd ved jeg ikke, man får jo ellers en opkrævning på det eksakte beløb når man ændrer forskud - frem for måske selv at "sjusse" sig til det

Jesper_nl:
Er det ikke kun når man ikke har alm. lønarbejde de låser en evt. virksomhedsindkomst fast? 
det mener jeg ikke. Hvis skat kender et resultat på f.eks 200.000 hvert år i nogle år og man så retter det til 0 - så vil de mig bekendt ikke bare uden videre acceptere det - ud fra at skatten jo faktisk skal betales under året og ikke ved at man konsekvent skriver 0 og så venter til selvangivelse. Whiskey ved måske mere 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge.

Det var lidt det jeg var ude efter, da jeg har pengene stående, så det giver mening det Jesper skriver.

Men det er så for sent, at ændre overskud med fx 100.000,- i overskud, og så få girokort på det. Det andet bliver lidt svært at ramme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan sætte overskud ind i forskud og så regner den korrekt i alle fald når du trykker beregn. Prøv det i alle fald, for det er korrekt at sætte overskud korrekt i forskud - og så ser du om den sender B skatte opkrævning - det tror jeg faktisk den gør

Ellers vil skatten - hvis du har brugt bundfradraget på andet og ikke er i topskat - være ca 42% 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)