Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat har bevisbyrden eller har firmaet det?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bødker:
hvordan har SKAT så en ærlig chance for at ''fange'' ham? 

Det var blandt andet derfor man lavede loven hvor SKAT kunne gå ind folks haver, hvis det var synligt at der var håndværkere, cvr.nr. på firmabiler mv. Det er en ikke let at opdage - ellers havde sort arbejde nok ikke været så udbredt.


Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm nej okay. Så lader det til at det er SKAT der skal bevise mureren laver sort arbejde, og ikke blot kan sende en opkrævning fordi de har hørt, mener eller lignende at han har lavet så og så meget sort arbejde, med mindre de kan bevise det selvfølgelig. Men bevisbyrden ligger altså hos SKAT. 

Så lader det til kollegaen fik ret, æv. ;) 

Men tak for jeres svar. :-) 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis man ikke har meget overskud konto og blandt lever som skralder har jeg tabt en sag med skat.dk hvor de godkendt regnskabet indtægter og udgifter men da jeg jo lever anderledes og skattefolk er ikke nemme at snakke med så kommer man i skatte gæld .

men nu har jeg levet hele mit liv anderledes meget lav indtægt hele mit liv og jeg forstår ikke hvordan de kom frem til deres beløb i min 12 m2 lejlighed er det altså svært at fattet ikke flyttet derfra hvis havde 6000 kroner om måneden efter husleje betalt, fitness med mere 

det skal siges lever ekstremt skralder natten alt tøj genbrugstøj rejser ikke har , det eneste bruger penge på er enes egne iværksættere passion sådanne nogle forstår skat.dk ikke

det skal siges jeg har intet fået hjælp i skattesagen min mor og far har eneste men de ved intet de forklarede skulle forklare fremlægge alt og være ærlig og gøre det kort de har jo andet at lave og skal videre i deres arbejde .

da intet job havde haft meste af mit liv før prøvede startede ud shows som jo er min passion man gør jo ikke alt for pengene skyld  1½ efter skattesagen slut fik jeg førtidspension da det var givet på forhånd med mine læge erklæringer dem fik skat godt nok ikke men måske havde det gået anderledes hvis jeg havde fået råd i min skattesag men det er ikke til at finde gratisrådgivning i skattesager og skat.dk er ikke nemme at samarbejde med 

omvendt bevise byrde fremskaffe beviser hvordan lever  skralder , spare mad , finder gratis tøj med derfor står der nærmeste 0 kroner og når godkender regnskab er hovedting man lever ikke som de normale hvordan skaffer man så alle disse beviser jeg får jo ikke kvitteringer på gratis tøj skal man tage film af man skralder hveraften jeg har aldrig fået en af klaring på sagen de har skrevet nogle norm takster da de sagde havde for lidt til overskud leve normal kan jeg forstå , men jeg forstår ikke sagen 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Det var blandt andet derfor man lavede loven hvor SKAT kunne gå ind folks haver, hvis det var synligt at der var håndværkere, cvr.nr. på firmabiler mv.
ja tosset man ændrede på den - men samtidigt er jo lidt af fordelen væk med håndværkerfradrag der ikke er så langt fra svare til momsen

Det er oplagt, at der intet i regnskab eller andet der tyder på snyd så fanges man ikke  - helt som ved indbrud

Fik vi nogen sinde afklaret hvad skat gør med murer der har underskud 100.000 hvert år men lever som havde han 500.000 kr netto efter skat (bolig, bil osv)? Vil det kunne føre til noget fra skat i retning af sætte i skat?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedrørende dit eksempel med murer. Så har SKAT mulighed for at bede om en formueforklarimg med hjemmel i skattekontrolloven. Hænger det sammen er der som du er inde på mulighed for at lave en skønsmæssig ansættelse. Det giver så nogle af de udfordringer som Michael nævner i sit indlæg. SKAT ser ikke på den enkelte men gør os til et gennemsnit.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Vedrørende dit eksempel med murer. Så har SKAT mulighed for at bede om en formueforklarimg med hjemmel i skattekontrolloven. Hænger det sammen er der som du er inde på mulighed for at lave en skønsmæssig ansættelse. Det giver så nogle af de udfordringer som Michael nævner i sit indlæg. SKAT ser ikke på den enkelte men gør os til et gennemsnit.....

fino - hjæper så nok trådstarter lidt. Hvis mureren kan skjule forbrydelsen helt og kan have råd til sit liv med det sort inkludere, så kan det ikke opdages og ikke straffes - lidt som indbrud og mord ikke kan

KAN skat se enten at noget halter i regnskab eller levestandard, så kan der laves ansættelser - ret eller galt som eksemplificeret Man kan ikke bare aflevere et hvilket som helst regnskab og ha en hvilket som helst levestandard - og så snyde med alt trods alt

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Whiskey:
Det var blandt andet derfor man lavede loven hvor SKAT kunne gå ind folks haver, hvis det var synligt at der var håndværkere, cvr.nr. på firmabiler mv.
ja tosset man ændrede på den - men samtidigt er jo lidt af fordelen væk med håndværkerfradrag der ikke er så langt fra svare til momsen

Det er oplagt, at der intet i regnskab eller andet der tyder på snyd så fanges man ikke  - helt som ved indbrud

Fik vi nogen sinde afklaret hvad skat gør med murer der har underskud 100.000 hvert år men lever som havde han 500.000 kr netto efter skat (bolig, bil osv)? Vil det kunne føre til noget fra skat i retning af sætte i skat?

jeg ved ikke da jeg sagde sandheden dengang min skattesagen men har også kendskab anden har forklarede mig på jobcentret , han sagde bare han havde fået bilen gratis man kan jo sagtens få ting billigt men kræver nok du får en til anden sige at de har givet ham den , men skat skal også tro en og hvis har underskud ved jeg ikke men skat.dk er en mærkelig størrelse , dem lære man aldrig at forstå , jeg gør i hvert fald ikke 

dog erkender det er meget skøn for dem vil jeg tro jeg kan huske de skrev flot hjemmeside gode placeringer , ser ud til trafik og sammenlignet med andre indtægter men jeg er bare uden bil så kunne ikke nå samme antal job , dog går de meget efter brancher og sætter standard beregninger 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)