Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad beskattes min medarbejdere med?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan simpelthen ikke finde hoved og hale i det. Hvis jeg vil forære mine to medarbejdere en dyr gave, helt nøjagtigt en Iphone til den ene og en computer til den anden, så ryger det jo op i en 7.-8.000. Hvad beskattes min medarbejdere af, når det er en gave givet til dem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

sådanne gaver udløser som sådan ganske alm skat som løn  -værdien i kr - 


Det er dog muligt at du kan kræve de arbejder hjemmefra delvist/har adgang til virksomhedens netværk hjemmefra -  og derfor lader dem have en hjemmecomputer (men du skal kunne sandsynliggøre de også gør det og computeren bliver ikke deres men er din og skal redegøres for ved salg eller lukning) - og du kan ikke trække fuld moms - den skal deles privat/firma

Telefonen udløser også med sikkerhed skat af fri telefon for medarbejderen - og stadigt så ikke fuldt momsfradrag heller - men er så heller ikke en gave, men din telefon der stilles til rådighed mod skat af fri telefon

Som udgangspunkt kan man jo ikke veksle løn til ting uden skat af værdien - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er ikke rigtig en optimal gave, da de ender med at betale en del penge i Skat så? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Olemedkjole:

Så det er ikke rigtig en optimal gave, da de ender med at betale en del penge i Skat så? 

det gør de af gaver i den størrelsesorden - ellers ville man da lønne i naturalier frem for penge - Hvorfor skulle skat betale en del af gaver firmaer vil give medarbejdere mon så løn blev betalt i halve grise og andet?  så intet nyt i forhold til første svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis medarbejderne til dagligt arbejder med en computer udløser det ikke mere nogen beskatning at man tillader dem at tage den med hjem og også bruge den privat. Det gøres nemmest med en docking station på arbejdspladsen og er meget udbredt. Ulempen er selvfølgelig en øget risiko for diverse malware...
Mobiltelefon som man påbyder/tilbyder medarbejdere at tage med hjem udløser beskatning af 2700 kroner årligt hvis den må bruges privat (Hvis den ikke må bruges privat skal der tro og love erklæring og kontrol til for at SKAT køber den)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nielsen:
Mobiltelefon som man påbyder/tilbyder medarbejdere at tage med hjem udløser beskatning af 2700 kroner årligt hvis den må bruges privat (Hvis den ikke må bruges privat skal der tro og love erklæring og kontrol til for at SKAT køber den)
jeps - duer for medarbejdere - men er jo så ikke gave, og der skal meget til at der købes tro og love - herunder faktisk en klar kontrol pligt - så det skal man ikke rode sig ud i hvis det reelt er snyd

Jesper Nielsen:
Hvis medarbejderne til dagligt arbejder med en computer udløser det ikke mere nogen beskatning at man tillader dem at tage den med hjem og også bruge den privat. Det gøres nemmest med en docking station på arbejdspladsen og er meget udbredt. Ulempen er selvfølgelig en øget risiko for diverse malware...
og det er så i mit første svar som faktisk eneste rigtigt gode mulighed - som dog stadigt ikke er en gave men tilhører firmaet der skal redegøre for den uanset afskrivning  og - der er som udgangspunkt ikke fuldt momsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var faktisk ikke klar over at virksomheder ikke havde fuld momsfradrag for arbejdscomputere som medarbejderne også brugte privat, men jeg kan se du har ret.
Jeg tror der er mange virksomheder som ikke helt er opmærksomme på det og bare trækker det fra:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@ John, der vil jo kun ske beskatning af fri telefon hvis der er et abonnement tilknyttet telefonen.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nielsen:

Jeg var faktisk ikke klar over at virksomheder ikke havde fuld momsfradrag for arbejdscomputere som medarbejderne også brugte privat, men jeg kan se du har ret.
Jeg tror der er mange virksomheder som ikke helt er opmærksomme på det og bare trækker det fra:)

jeps der laves masser af fejl - mere end halvdelen af de små virksomheder har fejl ved kontrol - men det er så et af de første punkter i en kontrol - så her skal man i alle fald være klare over risikoen (og jo altid lave ret uanset hvad :) )

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)