Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en enkeltmandsvirksomhed have forskellige brancher?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag kører jeg et lille reklamebureau som enkeltmandsvirksomhed, og jeg har i længere tid gået med overvejelser om at starte lidt småt med webshops., og spørgsmålet er om jeg må lave det under samme CVR som mit reklamebureau.

Jeg har jo selvfølgelig en indkomst i dette firma, som jeg gerne ville benytte til indkøb mv., for at skulle undgå at beskattes af disse gysser ved en udbetaling, før investering i f.eks varelager i nyt firma.

Er det muligt? Kan man "overføre overskud" fra en virksomhed til en anden?

Tips/tricks?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

følger

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej serbare,

Du kan trykke på den lille knap "Send e-mail hvis nogen svarer på indlægget", så "følger" du indlægget uden at skulle skrive en besked.

https://puu.sh/rqFN1/7fd157e230.png

Mvh. Anders

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kapteina. Ja, du kan i al fald kun have ét CVR-nummer som enkeltmandsvirksomhed. Du kan så opfatte det som havende forskellige 'afdelinger'. Dermed skal du også kun aflevere et samlet regnskab, hvorved 'underskud' fra det ene fratrækkes 'overskud' i det andet, og hvorved dit 'overskud' således er 'overført'. Skal du have fradrag for noget i en 'afdeling', skal du så også kunne godtgøre, at den ser ud til at ville blive en overskudsforretning. 

I tips/tricks-afdelingen kan ligge, at du bruger forskellige bankkonti til hver. Kun hvis det er relativt omfattende, ville jeg bogføre i to regnskaber, men det er nok en smagssag. Hvis det udvikler sig, kan du også overveje at have to kapitalselskaber, f.eks. ApS, til hver 'afdeling'. God vind med den nye afdeling :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:

I dag kører jeg et lille reklamebureau som enkeltmandsvirksomhed, og jeg har i længere tid gået med overvejelser om at starte lidt småt med webshops., og spørgsmålet er om jeg må lave det under samme CVR som mit reklamebureau.

Jeg har jo selvfølgelig en indkomst i dette firma, som jeg gerne ville benytte til indkøb mv., for at skulle undgå at beskattes af disse gysser ved en udbetaling, før investering i f.eks varelager i nyt firma.

Er det muligt? Kan man "overføre overskud" fra en virksomhed til en anden?

Tips/tricks?

ja du kan ha flere aktiviteter i samme virksomhed og nej du kan ikke overføre overskud fra personlig virksomhed til noget andet. Du er med på, at du ikke har indkøb af varer som en udgift ikke? Varekøb er ikke fradrag - det er varen først når den sælges, hvor der forhåbentlig så er igen et overskud at beskatte

Du skal også være med på, at uanset du driver flere ting i samme CVR så skal der være sammenhæng mellem indtægt og udgift i et vist omfang 

Du er også med på, at det med "beskattet af gysser ved en udbetaling" lyder lidt sjovt, for der er jo ikke sammenhæng mellem om penge hæves/udbetales, og så skatten http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

har jeg ikke lagt mærke til om jeg får endelig eller synes ikke jeg har set det nogle steder. Måske har jeg overset det

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

serbare:
har jeg ikke lagt mærke til om jeg får endelig eller synes ikke jeg har set det nogle steder. Måske har jeg overset det
Prøv at oprette en test i en ny tråd i stedet for at eksperimentere i en seriøs tråd. Og du behøver ikke svare 'ok' her :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)