Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura (som privatperson)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige nogle spørgsmål til de ting, der skal stå på fakturaen.

Jeg har taget udgangspunkt i en skabelon, og de krav der er til fakturaen har jeg også fundet her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2068789 

Men det er mere, hvad jeg skal udfylde felterne med, så jeg ikke gør det forkert.

Jeg beklager på forhånd de meget dumme spørgsmål som nok kommer herunder.

1) Hvordan finder jeg det korrekte firmanavn når jeg skal skrive modtager på fakturaen, det er vel vigtigt at der står A/S eller hvad end det er?

2) "Vores ref." og "Deres ref." - Hvordan skal det forstås? Skype-Wondering

3) Selvom det er første faktura, jeg laver, så må jeg vel stadig gerne starte højere oppe end "faktura nummer: 1" så længe de er fortløbende fremover?

4) Betalingsform. Det skal ske med en bankoverførsel, kaldes det så kontant eller bankoverførsel?

5) Oplysninger på min bank - Er det nok med reg. og konto nr, eller er der mere end det?

6) Moms - Da jeg ikke er momsregistreret, skal jeg så gøre særligt opmærksom på at dette er en faktura uden moms, eller er det nok blot at der ikke nævnes noget om moms på fakturaen? (Og dermed er prisen selvfølgelig ex. moms)


Håber det giver mening ovenstående. Jeg går i øvrigt med tanker om at starte virksomhed snart, da det er bøvlet at gøre det privat på denne måde. Til den tid skal fakturanummereringen vel også bare starte i en ny rækkefølge?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav fakturaen i dinero som er Martin Thorborg's.
Så laver du ikke fejl og det er gratis hvis du ikke har store krav.
http://dinero.dk/

Ret godt til nystarter :)

Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke virksomhed endnu.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Betyder vel ikke at du ikke kan oprette en konto til test!

Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, men skal jeg lige have denne sendt af sted først, så kan jeg sætte mig ind i det system en anden dag ;-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

niko-h:
1) Hvordan finder jeg det korrekte firmanavn når jeg skal skrive modtager på fakturaen, det er vel vigtigt at der står A/S eller hvad end det er?

Kig på www.cvr.dk - søg firmaet frem og det viser dig det juridiske korrekte navn

niko-h:
2) "Vores ref." og "Deres ref." - Hvordan skal det forstås? Skype-Wondering

Vores ref: der menes der hvilken medarbejder udarbejder det hos dig? Altså dig selv. 

Deres ret; Det er kundens reference. 

niko-h:
3) Selvom det er første faktura, jeg laver, så må jeg vel stadig gerne starte højere oppe end "faktura nummer: 1" så længe de er fortløbende fremover?

Mange starter fra ordre nr 1000.. Man starter altid fra et rundt nummer, så det er til at finde ud af. 

niko-h:

4) Betalingsform. Det skal ske med en bankoverførsel, kaldes det så kontant eller bankoverførsel?´

Bankoverførsel.

niko-h:

5) Oplysninger på min bank - Er det nok med reg. og konto nr, eller er der mere end det?

Kun hvis det er en udenlandsk virksomhed - og så skal du der inkludere IBAN / SWIFT.

niko-h:
6) Moms - Da jeg ikke er momsregistreret, skal jeg så gøre særligt opmærksom på at dette er en faktura uden moms, eller er det nok blot at der ikke nævnes noget om moms på fakturaen? (Og dermed er prisen selvfølgelig ex. moms)

Hvis du ikke er momsregistereret må moms slet ikke indgå på faktura overhovedet. 

Du må HELLER IKKE skrive eks moms. Hvis du skriver det er eksklusiv moms, så vil firmaet måske forsøge at få moms retur for beløbet fordi de måske misforstår det. Burde ikke ske - men hvis en bogholder sover så kan alt ske. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

1 det burde vel fremgå af jeres aftale og ellers må du spørge dem

2 vores red er dig, deres ret er din kontaktperson hos kunden

3 ja

4 Skriv bare bankoverførsel 

5 de to banknumre er nok

6 ja når der ikke er moms på så er det uden moms. Hvis det EF en ydelse eller arbejde du har solgt, så skal den virksomhed der betaler dig kende dit CPR da beløbet skal indberettes til skat. Ofte lader man det stå på fakturaen tydeligt 

ellers enig, brug et regnskabsprogram lige fra start

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

ellers enig, brug et regnskabsprogram lige fra start

Så enig... Du vil kunne bruge Dinero.dk hurtigere end hvad det tager dig at forstå hvordan du laver det manuelt... 

Det er gratis og chancen for fejl er seriøst minimeret. 

Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede det kostede penge efter de første 30 dage eller sådan noget.. 
Er det virkelig helt gratis at benytte så længe man er en mindre virksomhed, og er det det bedste?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Se her: https://dinero.dk/: "Opret en gratis konto - helt uden binding". Den er god nok!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)