Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg blandede betalinger

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en webshop med onlinebetaling. Når en kunde betaler med Dankort så går pengene jo til NETS og med internationale kort går de gennem TELLER. Dankortbetalingerne overføres så efterfølgende hverdag til min konto hvor de går ind enkeltvis mens TELLER laver en samlet overførsel en gang om ugen.

Skal jeg hvis det skal gøre helt korrekt lave en konto i regnskavet der hedder NETS og en der hedder TELLER og så bogføre hvert enkelt salg i webshoppen med henholdsvis NETS og TELLER som modkonto afhængig af hvilket kort der er brugt og så når der kommer udbetalinger fra NETS og TELLER så matche dem op i mod hver enkelt transkation. Det forekommer mig at det er rigtigt men det virker unægteligt også ret omstændigt.

Hvad gør andre? Hvad er det rigtige?

/Kennith

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kennith. Jeg ville prøve at nøjes med en enkelt konto til begge og så importere data fra webshoppen. Det gør jeg hos en kunde. Det er derved nemmere at afstemme bank, når det er straksbetalinger. Hvis det bliver for besværligt at afstemme bank, ville jeg dele det op med en ny konto til hver. En yderligere mulighed var at køre dette på en særlig konto i banken, evt. én for hver. Det "korrekte" er det, du selv finder bedst. Jeg ville forsøge mig med disse alternativer i et test-regnskab først. Kontakt mig, hvis jeg skal hjælpe med dataoverførslen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det korrekte er nets og Teller som beholdinger. Nets kan du måske springe over hvis de kommer dagen efter og vente med at bogføre den dag men det kan jo give problem ved moms hvor du jo ikke kan bogføre 30/6 faktura 1/7
Du må godt lave dagens salg som EN samlet overførsel fra salg til nets og en til teller da du jo har matchet selve salget ud fra en formentlig auto overførsel fra webshop til betalt - nets og betalt Teller 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet som jeg ser det er at jeg jo med f.eks. TELLER ikke har pengene på kontoen før op til en uge senrer. Så hvis jeg en postering på salg webshop med banken som modkonto så går min bank i minus. Men hvis jeg laver den med TELLER som modkonto når jeg bogfører et salg så. Hvordan skal jeg så føre salget samlet. Der vil jo på en dag ofte være både NETS, TELLER og bankoverførsler. Men hvis jeg lavet et salg webshop og modpostere på TELLEr og så senere lavet et hvor jeg går ind og laver en salg webshop hvor jeg så angiver betalinge som kommende delvist fra TELLER kontoen så vil jeg jo få 2 salg.... jeg har på fornemmelsen det slet ikke er så svært men lige nu kører det sgu rundt i hovedet på mig.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

det er enkelt 

du har tre beholdninger i nets, tæller og bank

dine ssalg bogfører du debet  beholdning de hører til, og når nets og tæller så frigiver og pengene ses i banken, så bogfører du kredit nets eller tæller og debet bank som så stemmer hele tiden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john

Tak for dit svar. Jeg drømmer lidt om kun at lave en postering om dagen lige som man i en butik jo ikke laver hvert eneste salg som en postering. Det vil betyde at der i den ene postering kan være flere modkonti. Jeg kan selvfølgelig lave delposteringer til hver af de 3 typer betalinger men jeg ville jo helst slippe for at føre hver enkelt transaktion det vil give alt for mange posteringer (og arbejde)

Ved du om man må lave en postering med et samlet salg for ugen? i så fald kan jeg bedre forsvare at dlee det op. 

/Kennith

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe man kan følge din bogføring op mod hvert salg er det ok men du skal som nævnt have alle salg i en moms/årsregnskabsperiode bogført i ret dato

Du kan ikke sælge noget 30/6 og bogføre det 1/7 - men bogfører du i ret periode og man kan følge alle dine salg er det ok

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen john :)

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du kan ikke sælge noget 30/6 og bogføre det 1/7

Underforstået, at du må gerne bogføre det 1/7, men datoen skal være 30/6 - men det havde du nok regnet ud.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)