Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig fragt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har fået en opgave hvor jeg skal finde den billigste fragtmulighed.

Vi er en lille selvkørende virksomhed, som sender pakker både privat og til erhverv, vi bruger pakkelabels.dk og webshipr.dk

Jeg har snakket med GLS og Post Nord, og de siger begge to, at de ikke kan lave en billigere pris end pakkelabels og webshipr.

Kan det være rigtigt? Og findes der evt. nogle muligheder der er billigere??

Håber i vil hjælpe mig.. 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna Christensen,

Det lyder til, at i ikke har en særlig stor forsendelsesvolumen.

I stedet for at søge efter billigere pakkepriser, så tror jeg der er mere besparelser at hente ved at fokusere på at optimere jeres arbejdsgang i forbindelse med klargøring af jeres forsendelser. Men udover GLS og PostNord, så findes der også DAO, som har lidt billigere forsendelsespriser.

Du kan se DAO fragtpriserne her: https://www.pakkelabels.dk/fragtpriser/.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Brøndby, København
Tilmeldt 24. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna.

Ser først dit indlæg nu og du er muligvis også kommet videre i din søgen.

Men kan se, at Parcel Feeder godt ville kunne hjælpe dig med dette og vi har ligeledes et yderst velfungerende samarbejde med Webshipr.

Du skal være velkommen til, at kontakte mig på 25742770 eller andreas@parcelfeeder.dk
www.parcelffeder.dk 

Ser frem til at høre fra dig.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna, og evt andre med interesse.

Nu har de forskellige firmaer sikker deres forcer indenfor bestemte områder, men jeg havde alligevel en succes oplevelse forleden med DAO.

Købte for første gang noget i en webshop der brugte DAO transport. Undrede mig glædeligt over først at se min pakke på 0,5kg salt kunne bringes til pakkecentral for 29kr. eller til min privatadresse for 35kr. - hurtig udbringning, blev lidt overrasket over hvor hurtigt pakken var leveret. Men det fedeste var at de bare lagde pakken i en forseglet pose foran min dør kl. 5 om morgenen og sendte mig en sms om at den var der.

Fed oplevelse med et transportfirma der er smarte, de kunne have vækket mig men undlod fordi det alligevel er hurtigere og tage et billede og ellers stole på der ikke snydes. De sparer sikkert 3 minutter på hver levering som dækker deres forsikring.

Kunne vi dog bare få DAO til at byde på at fortolde indgående pakker fra udlandet så vi kunne få et normalt gebyr istedet for de 165kr de tager for at opkræve moms på en pakke til 100 kr

Jeg kender jo ikke den fulde deal, men tror mange vil finde dem gode. Mit første indtryk var at de var overraskende gode.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A Nu er det jo så ikke pakkens værdi der afgør gebyret,  det koster det samme at indfortolde en pakke til en million som en pakke til 100 kroner af den simple grund at arbejdsprocessen er den samme, så det ville hverken DAO eller andre kunne gøre noget større ved prismæssigt. Posten må jo slet ikke tjene penge på at fortage indfortoldningen, de skal blot havde udgiften dækket på års basis hvilket gøres ved at dividere den samlede udgift ud på antallet af behandledede forsendelser og der ligger vi så på ca 165 kroner i snit som derfor så er det gebyret bliver på.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjae Sunbao det er jo lidt sent jeg responderer på dit indlæg....men

Det er netop pakkensværdi der afgør om der er gebyr eller ej!! Det skiller ved 80kr.

Du synes altså at en post medarbejder i lufthavnen skal have 1650kr. per dag for at fortolde 10 pakker på 8 timer? I så fald laver postdanmarks ansatte ikke en s...!

For det er jo det resultatet viser!!! (forudsat at det er udgiften der skal dækkes)

Men så synes jeg det er åbenlyst at der skal laves noget om, hvis den lille mand skal betale for at storforbrugeren kan få fortoldet ekstra billigt!

Post Danmark burde kun få 20% af det de opkræver i moms. Og momsen burde betales online så pakken ikke skal selvafhentes.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo også an på varens karakter nogle vare tager 10 mins andre kan tage timer fordi der skal expert ind og værdsætte indholdet. Dertil kommer jo at de udfylder alt papirarbejdet for dig det ville du ellers skulle betale en anden speditør for eller gøre det selv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)