Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af virksomhed uden CVR-nummer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er,

Jeg har en lille forretning som jeg skal til at have fortalt verdenen om. Forretningen har ingen CVR-nummer og agerer som en almindelig handelsvirksomhed med køb og salg af vare på b2c markedet. Jeg har førhen prøvet at opstarte lignende projekter, hvor virksomheder som jeg ville købe produkter af blev meget skræmte da jeg sagde at jeg ikke havde et CVR-nummer. Derfor vil jeg gerne spørge, hvordan kan jeg overbevise virksomhederne til at jeg er pålidelig at samarbejde med, og hvad er reglerne for køb og salg mellem virksomheder og opstarts virksomheder som er igang med at spare de 50.000 kr. op i startkapital.

På forhånd tak! 

Hilsen Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er ikke specielle regler for køb som CPR af CVR når vi taler varer _ Du hæfter personligt - uanset du handler som CVR eller som person CPR

Moms skal du registreres for, så snart det er åbenlyst, at din omsætning (dit salg) vil komme på 50.000 kr på en hver 12 mdr periode, frem og tilbage og der skal du have CVR

OM dine leverandørr vil levere eller ikke er op til forhandling og i alle fald hæfter du personligt men skal måske regne med at betale for varen ved afsendelse (forud måske)

Du kan få CVR uden moms som personlig mindre virksomhed PMV - måske det hjælper lidt

Overvej min E-bog Start-up som link her som har om PMV og enkeltmands + selskaberne IVS og ApS (som jo er lidt dyrere i faste drift omk) - stiftelse, skat, moms alle lovpligtige forhold + en masse inspiration - alt det du som iværksætter skal have med i baghovedet Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du kan få CVR uden moms som personlig mindre virksomhed PMV - måske det hjælper lidt

PMV er helt klart mit råd i din situation, hvis du ikke kan se dig selv OMSÆTTE for 50.000 over 12 måneder (ikke nødvendigvis kalenderåret). Jeg er enig i, at det ser lidt mere "prof" ud, hvis man har CVR-nummer. Husk også på, at du kan lade dig momsregistrere frivilligt, hvilket kan være en hjælp i opstarten, hvis du har mange momspligtige udgifter. Selvfølgelig vil det så også fordyre salgsprisen med de berømte 25%.

Held og vind!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)