Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt? Hvordan gør man!?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer! 

Jeg har et spørgsmål, hvordan kan jeg skrive en bindende kontrakt til en designer?

Min situation:

Mig og min bror opstarter en hjemmeside, som til at starte med er fuldstændig non-profitabel. Det betyder ingen reklamer eller nogen former for indtægt (endnu).

Indholdet af hjemmesiden er irrelevant, men min bror og jeg har fundet en designer som kræver 10-15 % af forretningen for at være vores designer. Vi vil altid kunne kontakte ham og ønske diverse ting, som selvfølgelig er en del af vores aftale.

Han siger selv det ikke omhandler vores indtægter dvs. han skal ikke betales de 10-15 % af vores indtægter, men hvis han i løbet af et stykke tid vælger at forlade os, så vil have kræve 10-15% af forretningen. 

Mit spørgsmål til jer er: Hvordan kan jeg skrive en kontrakt med denne designer? Han vil gerne have den inden fredag, og er det muligt? 

Hvordan skal det skrives så det er forstående og let læseligt samtidig med at det ikke binder ham til alt for mange rettigheder osv. osv.

Vi ønsker at mig og min bror kommer til at eje alt hvad han laver på vores hjemmeside og vi som sådan får copyright på alt han laver. 

Vh Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg ser det, så fordrer det jo, at I er et selskab - et IVS eller et ApS. Ellers kan han jo ikke få 10-15% ejerskab

Hvis I skal kunne have udbytte uden han skal, så skal det tilmed oprettes som forskellige aktieklasser - og ja så kan han ved at forlade jer, sælge anparterne til jer (og der skal så være en ejeraftale)

Værdiden bliver det så jeres pligt at skatteindberette som løn til designeren - det skal man uanset man betaler ham i kr eller i anparter

Det er ikke en ukompliceret affære det han og I vil - bla. vil I skulle have en lovpligtig arbejdsskade forsikring der dækker jer alle 3 som ejere, uanset løn og omsætning (regn 3-4000 kr) og kan I lave årsrapport og og og - igen omk - og vil bank have penge for erhvervskonto -. det vil de sikkert

Hvad hvis han viser sig at lave noget I ikke er tilfredse med?

Jeg synes den er for kompliceret til et non-profit men i alle fald vil I så skulle tage noget proff råd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Er det ikke muligt at lave en kontrakt som gælder følgende aftale med en person:

1. <navn> får xx% ejerskab over projektet hvilket først kan blive omsat til xx% af selvskabet/firmaet når det bliver oprettet.

2. Alt arbejde lavet og overdraget til projektet vil blive projektets ejerskab og ikke de individuelle parter.

3. Hvis følgende parter ønsker at forlade projektet inden det er blevet et selvskab eller virksomhed frasiger man sig rettighederne til de angivne xx% som man har andel i projektet for.

Hvis man specificere de ting man acceptere ved en underskrift kan man så ikke gøre det bindende på den måde? Også uden at du faktisk har oprettet virksomhed eller selskab?

Med venlig hilsen 

Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo i princip alt kan godkendes i aftale B2B mod der skatte indberettes i danske kroner værdien. Problemet er vel om man kan lave korrekt ejer aftale og vurdering til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)