Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg eneret på det Danske marked ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har snakket med et Italiensk firma om at blive eneforhandler af deres produkt.

Jeg tror sagtens jeg kan overtale dem til at jeg bliver eneforhandler i Danmark på produktet,

MEN - Hvordan sikrer jeg mig at firmaet ikke bare om 3 måneder finder et andet firma til at sælge deres produkter selv om de har lovet mig eneret ??

Findes der et dokument man kan downloade, som jeg kan sende til dem og bede dem underskrive eller hvordan fungerer det ?

Med venlig hilsen

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bedste måde at sikre sig eneforhandling, er at du sælger nok af deres produkter :-)

Du kan sagtens få en advokat til at lave et dokument og blah blah blah - men hvad vil du gøre hvis de "forbryder" sig mod kontrakten og sælger til andre. Har du så råd til at føre en retssag ? Og hvad nu hvis de har en forhandler i Tyskland som lige pludselig sælger i DK, fordi de så "omgås" på den måde "jeres" kontrakt. Og du kan være næsten helt sikker på at hvis du hiver et dokument op med eneforhandling osv. osv. lavet af en advokat, så vil de betinge sig at du sælger xx kroner første år, xx kroner andet år osv. og ellers er kontrakten ophævet. Så start med at se om du overhovedet kan sælge deres produkter, og med tiden når beløbene er store nok, så kan I altid lave en "rigtig" kontrakt.

Så mit bedste råd, er at sælg røven ud af bukserne af deres produkt - så får de aldrig lyst til at handle med andre end dig. Og hvis det er så nemt at få eneret i DK, så har de nok ikke de store ambitioner med selv at finde en forhandler. Fra deres synspunkt handler det vel også om at finde en distributør som kan sælge for dem.

Afhængigt af hvem du, hvilket produkt der er tale om osv. osv. så vil jeg overveje at få Norge og Sverige med.

Held og lykke med projektet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)