Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

arbejdsskade forsikring ivs

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg håber der er en venlig sjæl der kan og vil hjælpe med en situation. Vi er en gruppe ingeniørstuderende der er ved at starte en virksomhed. Vi har oprettet holdingselskaber (ivs) og derigennem et driftselskab (også ivs). Vil er på nuværende tidspunkt i gang med produktudvikling i driftselskabet. Vil er nu blevet kontaktet af forsikringsselskab der fortæller at vil skal have en lovpligtig arbejdsskade forsikring til 900kr/md. I alle selskaberne, også holding.

Jeg synes det lyder lidt underligt at det er et lovkrav eftersom vil hverken har ansatte eller omsætning endnu og i holding selskaberne i princippet ikke laver noget arbejde.
Kan det være rigtigt at vil skal have en sådan forsikring eller er der en regel der kan hjælpe os her ?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er lovpligtigt at have forsikringen når I har etableret jer med kapitalselskaber.

Hvem har iøvrigt rådgivet jer til at stifte holding selskaber, og hvor mange selskaber har I stiftet.

Er I iøvrigt klar over de krav der ligger omkring bl.a indlevering af årsrapporter for hvert af holdingselskaberne, og de omkostninger der er såfremt i ikke selv har de nødvendige forudsætninger til at udarbejde disse.

Generelt stiftes der alt for mange holdingselskaber, derfor mine spørgsmål :)

Tilmeldt 25. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar ! Puha så lyder det til at blive en dyr fornøjelse 😶 vil har stiftet 4 et pr. Mand. Det var en advokat der anbefalede os, at gøre det på den måde. Jeg tror lige vil skal have fat i ham.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt vise sig at blive en dyr løsning, såfremt konstruktionen ikke er fuldt gennemtænkt.

Vend endelig tilbage når du har fået afvokatens begrundelse :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske at det er kan blive dyrt at få holdinselskab ind i strukturen senere. Uanset hvad så bør man tænke sig om en ekstra gang om man virkelig har brug for et holdinselskab.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

RSeneberg:
Vil er nu blevet kontaktet af forsikringsselskab der fortæller at vil skal have en lovpligtig arbejdsskade forsikring til 900kr/md. I alle selskaberne, også holding.

Jeg synes det lyder lidt underligt at det er et lovkrav eftersom vil hverken har ansatte eller omsætning endnu og i holding selskaberne i princippet ikke laver noget arbejde.
ja det er lovkrav at ejer - uanset omsætning og løn, skal være omfattet af arbejdsskadeforsikring - som dog ikke skal koste mere end max 2000 kr per år vil jeg sige. En ejer ses i den forbindelse som en ansat - uanset løn.

Ofte kan man få forsikringen til at omfatte både ens drift CVR og ens holding CVR på en og samme police mod lille tillæg

Her er om lovkravet http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html  bod for manglende 5.000 kr

OM I samlet har behovet for holding hver især er måske nok ikke så oplagt, taget i betragtning de trods alt- arbejdsopgaver det udløser - inkl. årsrapporter med evt sambeskatning og andet - men det er jo lidt et kørt løb. Mange advokater se selskaber som noget der altid skal have holding på (og lever så også af at stifte selskaber for folk faktisk) Det KAN være helt ret, men jeg er enig med Arguin i at der stiftes for mange holding selskaber som ikke helt har begrundet behov - http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

Hvad der i alle fald så er vigtigt, er at I har en superejeraftale for drift som omfatter jeres ejerskaber, for ellers kan det ende rigtigt surt for nogen af jer http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke helt enig i at løbet er kørt. Er formålet med oprettelse af holding strukturer ikke til stede er det muligt at afvikle holdingselskaberne igen, og i stedet eje anparterne i driftselskabet som privatpersoner.

Jeg læser det som om at konstruktionen er relativt ny, og derfor ser jeg en mulighed for at komme ud af den uden at det skal koste uforholdsmæssigt store summer, men det beror selvfølgelig på hvor meget der er skabt på nuværende tidspunkt i driftselskabet.

Snakken om at det er dyrt efterfølgende at stifte holding er sand og dog. Det afhænger i høj grad af hvornår man så vælger at stifte holding.

Tilmeldt 25. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså advokaten anbefalede os, at gøre det på den måde for at midske personlig risiko ved stiftelsen.

Vil skal lige have indhentet tilbud på forsikring før vil kaster os ud i omstrukturering af virksomheden, men hvor besværligt/dyrt ville det være, at lukke holding selskaberne og lade driftselskabet overgå til at vi personligt har investeret i det ? Ville man bare kunne købe sit holdingselskab ud og lukke det efter? Og hvordan ville det ændre vores "sikkerhed" udviklingen er ikke nået så langt, indtil videre arbejder vi med at færdiggøre en prototype for penge vi har modtaget igennem fonde, så firmaet var lidt for, at undgå personlig beskatning af de penge.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke vildt svært men det er nok klogt lige at få en revisor ind over. I lukker jeres holding som kan gøres så det svarer til fushion med driftselskaber som de forsættende selskaber mener jeg - og selve lukningen sker ved skatteerklæring og regnskab for holding

Den med sikkerhed - ændres som sådan ikke men jeg er ikke med på de penge I har fået gennem fonde. Hvem har fået de penge? Har I fået dem privat så er de formentlig som udgangspunkt jo jeres penge og dermed personligt skattepligtige - men er de givet til hver jeres holding så kan I jo formentlig ikke bare lukke dem, uden fondene godkender det - men det kræver meget mere viden om hvordan I har fået pengene og om der er nogen form for forpligtelse knyttet.

I kan ikke ha fået dem personligt og så bare "lade" dem være givet til holding f.eks. da der jo ikke må sammenblanding mellem private penge og selskabet (andet end I kan låne selskabet penge mod rente) Er de givet til holding - må I se på det inden I kan overveje at lukke dem - og er de givet til drift, så er det jo lettere

Har I modtaget pengene som personer - så er der god grund til at få det gennemgået nøje med en kyndig ud fra det helt konkrete

OM I skal lukke holding synes jeg er meget svært at sige, selvom jeg kan følge Arguins i, at der jo heller ikke er så meget fest ved at have holding, hvis man ikke har formål - det må I overveje meget nøje inden i gør noget nyt overilet :) 

Forsikring arbejdsskade behøver ikke nødvendigvis være MEGET dyrere, hvis I kan finde et selskab der vil lægge jeres personlig holding og jeres 1/4 i drift sammen ved at sætte begge selskaber på - men i slipper måske lidt billigere hvis det kun er jer 4 i drift der skal på

Dertil jo ekstra regnskab med måske omk for 4 x holding + måske krav om gebyr til erhvervskonto bank i 4 x holding ud over i drift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at I hver for sig skal tænke jer godt om i forhold til om den enkelte har behov for et holdingsekskab også på sigt.

Der er omkostninger forbundet med et holdingselskab ja..... Men der kan så sandelig også komme væsentlige omkostninger hvis den enkelte på et senere tidspunkt finder ud af at et holdinselskab vil være en god ide. Så tænk jer godt om......

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)