Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame - Kom ud til kunderne - Hvordan ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg er fotograf, og jeg har en Facebook side med omkring 1400 likes. 
Jeg har også en hjemmeside www.fredericiafotografen.dk 

Mit spørgsmål er hvordan man skiller sig ud, hvordan sørge jeg for at mit salg stiger fra sidste år. Hvis man antager jeg have 10 betalte bryllupper sidste år, så vil man gerne have måske 15 betalte bryllupper til næste år. Hvordan sikre man bedst dette? 

Hvordan kommer man ud til kunderne, hvad ville i gøre ? 

Jeg har forsøgt mig med Facebook reklame uden at have særlig meget kendskab til det, men jeg fik absolut intet ud af det. Hvor mange penge skal man smide før man evt kan regne med et salg fra Facebook reklamer ? 

Jeg har også forsøge med konkurrencer med fx 1 gratis fotografering gives væk, og der kommer også rimelig run på, det når måske ud til 20.000 personer, også er der ca 200 der deltager i konkurrencen. Det kan nogle gange udløse et salg på 1-5 stykker. 

Jeg er også admin på facebook for en gruppe som har 5200 medlemmer, hvor jeg også reklamere ind i mellem, uden det kaster det store af sig. 


Det var en masse spørgsmål som egentlig omhandler det samme, hvordan kommer man ud til kunderne på den bedste måde? Hvordan sørge man for salg? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim.

ja, den sidder vi alle i Smile
Tænk ud af boxen, gør noget andre ikke gør og skab dit brand fordi du er anderledes.

Nu siger du bryllup, det kunne være en anderledes måde at få bryllupsbilleder på, en smart video eller et eller andet.

Du ved meget mere om bryllup end jeg gør og ved ikke om i allerede gør dette i jeres branche men bare en ide :)
Jeg rode på et tidspunkt med video lidt for sjov skyld og kiggede lidt rundt på software.
Du kender det sikker men rendt ind i det her.
https://videohive.net/search?utf8=%E2%9C%93&term=wedding&referrer=homepage

Hvis det allerede er dødt eller du gør det så tag det som hvad jeg tænker hver gang jeg sidder fast.

Vores kære Lars Larsen sagde engang.
Hvis du vil foran skal du ikke gå andres fodspor.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Har du forsøgt med Google AdWords? Er sikker på folk søger aktivt efter dine ydelser!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Nu nævner du selv brylluper, så det vil jeg tage udgangspunkt i. 

Hvad med, hvis du deltog i messer eller andre arrangerementer, som har bryllup som fællesnævner? Så kan du sprede dit budskab og på den måde skaffe kunder. Der må da være 1.000 af sådanne arrangementer, som er interessante for lyserøde prinsesser, der skal giftes. :-)

Facebookannoncering kan være tricky, hvorfor jeg vil anbefale dig at søge hjælp til det. 

Held og lykke med salget! 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Lad mig spørge på denne måde. "er du der hvor dine kunder er?"

Man kan sige meget om Facebook, men hvis man ikke ved hvordan Facebook virker, og forstår hvordan man kan sætte kampagner op så man rammer lige ned i den målgruppe man jagter, og her tænker jeg også Facebook pixel, da du jo også har en hjemmeside, ja så spilder man sin tid og får ikke den konvertering man ønsker.

Desværre har rigtig mange den opfattelse, at bare man er på Facebook og laver, ja undskyld, ligegyldige konkurrencer, så kommer kunderne af sig selv.
Det gør de bare ikke, og uden at vide hvor meget du er inde i Facebooks maskinrum, så tror jeg du bruger din tid på noget som bare ikke har den effekt du søger.

foto er i denne tid en brutal beskæftigelse, da alle efterhånden har et kamera med fornuftig opløsning. Man kan ude de store besvær finde et filter på nettet eller bruge Photoshop som jo nu også er gratis i visse versioner. Så det er op ad bakke.

Og så tilbage til ovenstående spørgsmål.

Har du svarret? 

Er du ude på bryllups messerne?
Er du tilgængelig i de festsale hvor der ofte er fester?
Er du tilgængelig hos den lokale brudekjolebutik?
Ved du hvem der typisk bestiller fotografen?
Er du tilgængelig ved div. catering virksomheder?
Er du tilgængelig hos den lokale vinhandler som leverer vin til disse fester?
Er du tilgængelig hos restauranter hvor festerne holdes.

Nu ved jeg jo ikke om du er gift. Hvis du er og har holdt det traditionelle bryllup, hvordan fandt I så jeres fotograf?

Jeg tror godt du ved det..
Mund til mund metoden, og derfor skal du være top of mind, hos dem som har aktier for disse fester, for det er det der virker, og det der vil give dig flere jobs på bøgerne.

Tror du skal være meget konkret i din strategi og bruge krudtet lige præcis der hvor kunderne er og de "stake holders" der er i gamet i forvejen.
Vær kreativ for at få dit budskab spredt mund til mund.
Gør det de andre ikke gør. 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg ville fokusere mere på billederne på din hjemmeside. Det arbejde du tidligere har lavet vil jeg tro er det som skaber de næste kunder. Det er hjemmesiden der skal skabe din konvertering.

Jeg kiggede på din side på mobilen og blev mødt at billedesektioner opdelt efter genre. Klikkede på bryllup og fik ca 10 billeder. Alle billederne var i farver og nogenlunde i samme stil.

Jeg ville fylde 40 ekstra billeder derind samt arbejde lidt mere med sort/hvid og sepia (tror jeg det hedder) samt sørge for at billede-typerne afspejler det som pakkerne indeholder (kirke, fest, stemning og selvfølgelig de klassisk opsatte bryllupsfotos).

Grunden til at jeg siger dette er nok at jeg selv ikke blev overbevist om hvad du kan som fotograf.

Da jeg blev gift havde jeg 2 fotografer på som tog ca 500 billeder. Alle disse fik jeg i farver/sort-hvid/sepia (1.500 billeder i alt). Af disse var ca 50 af dem efterbehandlet så de stod lige i skabet.

Valg af fotograf er en vigtig ting til et bryllup så kvalitet er alfa omega hvis man skal vælges blandt alle de andre.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:

Hej Kim.

ja, den sidder vi alle i Smile
Tænk ud af boxen, gør noget andre ikke gør og skab dit brand fordi du er anderledes.

Nu siger du bryllup, det kunne være en anderledes måde at få bryllupsbilleder på, en smart video eller et eller andet.

Du ved meget mere om bryllup end jeg gør og ved ikke om i allerede gør dette i jeres branche men bare en ide :)
Jeg rode på et tidspunkt med video lidt for sjov skyld og kiggede lidt rundt på software.
Du kender det sikker men rendt ind i det her.
https://videohive.net/search?utf8=%E2%9C%93&term=wedding&referrer=homepage

Hvis det allerede er dødt eller du gør det så tag det som hvad jeg tænker hver gang jeg sidder fast.

Vores kære Lars Larsen sagde engang.
Hvis du vil foran skal du ikke gå andres fodspor.

Jeg har før forsøgt mig med en video levering, som en ekstra ting til et brudepar, jeg fik dog ingen respons på dette, så jeg er usikker på om de syntes om det, eller om det for dem var ligegyldigt. Men det er da noget jeg vil tænke lidt over, og super fedt link du har fundet, det er jeg aldrig stødt på, og er heller ikke helt sikker på jeg ved hvordan det virker, men det kan jeg finde ud af hvis det er noget jeg vil forsøge. Mange tak. :-) 

Simon Børsting Sørensen:

Hejsa, 

Har du forsøgt med Google AdWords? Er sikker på folk søger aktivt efter dine ydelser!


Jeg er overbevist om jeg er ganske pænt placeret på google under de nøgle ord jeg nu har valgt. Men tak for tippet. 

Kasper Friis:

Jeg har endnu ikke været på messer. Men det er bestemt noget der skal undersøges. 


Fresno Bob:

Jeg er enig med dig i at konkurrencer på facebook ikke giver det ''afkast'' jeg har håbede på. Men det giver da en smule. Jeg kan mærke en forskel, når jeg har holdt en konkurrence så stiger mit salg en smule, også lidt efter konkurrencen. Men så falder det ned til normalen igen. 

Du har noget ret i at foto er en hård branche for tiden, dog vil jeg mene at der er forskel på at gå til fotograf end at man tager sin iPhone frem og knipser et par billeder. Intet ond om iPhone eller andre telefoner for de kan tage ganske udmærkede billeder, dog har de en masse begrænsninger som jeg ikke har med mit kamera. Ydermere bruger jeg tid på at redigere billederne så de bliver ekstra gode. 
Det er bestemt ikke alle som gider bruge tid på at redigere billederne. 

Tak for din lille liste med spørgsmål, den vil jeg notere og huske fremadrettet. 

Pilde:

Det er korrekt jeg har listet mine billeder op efter kategorier, da jeg gerne vil have en nem overskuelighed for mine kunder, jeg vil gerne undgå at skulle klikke alt for mange gange for at komme ind til det man gerne vil se, derfor '' Bryllup '' også kommer de 14 billeder, jeg har valgt at vise. 

Jeg har valgt at vise bryllups billeder på den måde at jeg vælge de '' klassiske '' par billeder. Min tanke har været at folk ikke ville have interesse i at se billeder fra festen hvor onkel arne svinger træbenet eller lign ? Men måske jeg tager fejl. 

Ofte vil folk også gerne holde deres fest billeder for dem selv, hvilket gør at jeg ikke kan vise dem på hjemmeside. 


Hvad er grunden til du ikke blev overbevist om hvad jeg kan, er billederne i for ringe kvalitet eller er vinkler i din optik ikke gode? 
- Du har ret i at jeg godt kunne vise nogle sort / hvid billeder også. Dog vil jeg ikke give dig ret i at det er samme redigering som ligger på de forskellige billeder, der er nogle billeder som er high key redigeret også er der andre der er mere afdæmpet osv. 

Når jeg er ude og fotografere, primært er jeg booked til mine bronze & sølv pakker, ved en bronze pakke er der afsat to time til fotografering, og der får man kun det absolut nødvendige, kirke, riskast & par billeder. Når jeg er færdig på sådan en dag har jeg i gennemsnit 5-600 billeder. Der i blandt skal de finde 10 billeder som de gerne vil have ( som er inkl pakke valg ). Dog kan de altid vælge nogle ekstra billeder for en mere pris. De får ca 2-300 billeder at vælge mellem, så de kun får de bedste præsenteret. 

Ofte vælger de 20-40 billeder, som de får redigeret. Men som skrevet tidligere har jeg ikke præsenteret billeder af riskast ved kirken osv på min hjemmeside, men det er nok en fejl fra min side, det vil jeg bestemt overveje. :-) Tak. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Hvorfor forsøger du dig ikke med Google AdWords. Det er uden tvivl det stærkeste og mest stabile værktøj for din forretning. Jeg vil mene, at konkurrencer osv. på Facebook er meget kortsigtet. Derfor vil jeg mene, at du skal gøre brug af Google AdWords.

Jeg har taget diverse kurser i Google AdWords - og står for driften af alle mine kunders AdWords konto. Hvis du har brug for hjælp, rådgivning eller bare vil have en snak om hvordan du gør osv., så smid mig et kald på 3136 0737. 

Husk! Når man søger på Google efter din ydelse, så er det fordi man er research fasen inden brylluppet. Dvs. du rammer en meget specifik målgruppe.


Ha' en god dag ;o)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Lazzaweb Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

På en periode af de sidste 12 måneder har der gennemsnitligt været 110 personer - hver eneste måned - der har søgt efter: "fotograf fredericia". 
Det viser Googles planlægningsværktøj.

Listen af ord kan man fortsætte med andre nærliggende byer/områder og dine ydelser såsom "bryllupsfotograf" etc.

Spørgsmålet som flere prikker til er om du er tilstede, dér hvor dine kunder befinder sig.

Det er jo en super fin hjemmeside du har dig, og herpå kan du sagtens oprette nogle sider hvorpå du kan søgemaskineoptimere til de søgeord, du gerne vil findes på.

Og som du allerede er blevet foreslået, så anbefaler jeg dig helt klart at komme igang med AdWords.


Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 16
Fra  DOOZY Marketing Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Du har allerede fået flere gode bud herinde, og jeg er generelt enig.

Som det bliver nævnt - vær unik! Din branche handler lige netop om at være unik, og dine kunder ønsker med garanti også unikke billeder, så det må du vise dem, at du kan tilbyde.

Tænk ud af boksen og vær kreativ. Og fokusér på det, du er bedst til. Jeg prøver hurtigt at komme med et par idéer:

- Redigér nogle billeder sammen af forskellige scenarier, og lave en stor collage, du kan bruge som udstilling.

- Indgå aftaler med relevante samarbejdspartnere. Hvis vi tager udgangspunkt i at du leverer bryllupsbilleder, kan du måske indgå aftaler med en brudekjolebutik. Du kan tage billeder af deres brudekjoler, og til gengæld får du lov til at lægge en bunke visitkort, flyers, brochurer, kataloger etc. i deres butik, eller du kan måske få dit logo/navn til at stå på deres udstillingsbilleder eller i deres kataloger.

- Få dine nuværende kunder til at anbefale dig. Hvis de kan henvise en ny kunde til dig, kan de få et gavekort eller rabat næste gang, de skal bruge en fotograf.

- Måske en "live-fotosession" på åben gade? Lav en fotosession i nærheden af mange mennesker. På en torveplads, til et marked, i en park, i nærheden af gågaden, i et indkøbscenter..... Folk bliver hurtigt interesserede, og kommer forbi - måske tager de lige dit visitkort, kigger din portfolio igennem, tager en snak med dig, bestiller en tid, eller måske får taget et billede med det samme. Hvis du er bange for, der ikke kommer nogen forbi, så få et par venner, familie eller frivillige til at sidde model, så der er noget aktivitet, der kan skabe interesse. Lav dynamiske billeder, få "modellen" til at lave en aktivitet. Hvad som helst, der kan være interessant. Men sørg lige for at være sikker på, om du må sætte dit udstyr op og tage billeder det pågældende sted - her kender jeg ikke helt reglerne :)

- Tag billeder af et helt nyt segment. Jeg ved ikke så meget om, hvem der typisk henvender sig til en fotograf, men måske kunne du prøve helt nye segmenter af, hvor der er flere samlet på én gang. Mødregrupper, sportsforeninger/-konkurrencer, ekstremsportudøvere, loger/foreninger etc.

Der er mange muligheder, men uanset hvad er jeg sikker på, at du vil komme langt ved at være unik og tænke ud af boksen. Og så altid have dine visitkort med, så du kan dele dem ud når folk henvender sig under et arrangement. :)

Jeg håber du kan bruge lidt af ovenstående, eller om ikke andet blive inspireret. Held og lykke med det.

Med venlig hilsen

Thomas Lindegaard

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)