Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 stk tricky begynder spørgsmål..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

har en række spørgsmål, jeg håber at nogen har forstand på

jeg har skrevet en bog som jeg gerne vil sælge igennem et mini forlag jeg har oprettet og igennem en lille webshop.

1: Jeg vil gerne sælge bogen ved at reklamere med at jeg giver en gratis bog til udsatte børn i DK, hver gang en bog bliver købt. (både for velgørenheds skyld, men også for reklamens skyld)

spørgsmål - Kan jeg trække tryk-udgifter til den bog jeg giver væk fra?

2: I forbindelse med at få afsluttet bogen har jeg har en del udgifter, som ex korrektur læsning og illustrator, men jeg startede på bogen heeelt tilbage i 2014 tror jeg, og er først nu blevet cvr registreret(mindre personlig virksomhed uden momsregistrering) med planer planer om at trykke januar.. hvilke udgifter med tanke på dato og forældelse kan jeg trække fra?? Hvor lang tid kan jeg gå tilbage, i forbindelse med at have gjort produktet færdig først nu??

 

Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller måske ved nogen hvor man kan få gratis rådgivning fra revisor?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Ja. Reklame.

2. Skat godkender normal kun bilag "et par måneder" tilbage, i praksis op til et halvt år. Jeg har dog hørt om ekstraordinære tilfælde, hvor Skat er gået længere tilbage. Det beror på en konkret vurdering, foretaget af rigtige, søde mennesker. Hvis du har argumenterne på plads og det ikke er små beløb, kan du spørge Skat direkte. Jeg tror, at du skal stå tidligt op for at få det igennem.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mnaarh, dét koster ekstra. Prøv herinde :-)

Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene Jørgen!Big Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)