Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man strikke og lave sin egen opskrift udfra et billede?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej:-)

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig:-)

Jeg har set et billede af en poncho på nettet og har derudfra lavet en opskrift som minder om den. den er lavet i det samme garn og to lige stykker som den anden, men ellers er der forskel, f.eks har jeg lavet en fletning hvor de har lavet to snoninger, min er strikket på en tykkere pind og derfor større og mere løs, plus kraven på min ser også større ud. Så kommer mit spørgsmål: må jeg sælge færdigstrikkede ponchoer ud fra min egen opskrift, selvom den er lavet med inspiration ud fra et billede jeg har set?

Mvh Rikke

Mvh Rikke

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er ikke helt simpelt. Spørgsmålet går mere op, om din udgave ligger for tæt op af originalen eller ej. Og om der er "kopieret" væsentlige dele og kendetegn, som gør, at kunderne eller forbrugerne kan forveksle de to produkter.

Ud fra dine oplysninger, er det svært at vurdere, hvordan og hvorledes.

Men der kan være et problem, hvis du har taget udgangspunkt i andres opskrift...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Sep 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se problemet i det, men tænker alligevel at en poncho er en poncho, og det er meget nem at se hvordan sen skal strikkes, lige så vel som en retstrikket trøje i raglan er en retstrikket trøje:-) jeg har med inspiration udfra billedet lavet min egen opskrift.... Synes også den er svær og det er også derfor jeg spørger herinde:-)
Jeg har så senere fundet ud af at opskriften på den anden poncho ligger frit tilgængelig på hendes verdens hjemmeside, ved ikke om det gør min sag bedre?:-)

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg vil ikke mene der er noget problem, fordi som du selv siger så er det meste tøj jo "inspireret" af hinanden.

Og specielt indenfor strik ligner meget hinanden fordi en retstrikket trøje er en retstrikket trøje. Og når du selv kan påvise at der er væsentlige ændringer i forhold til den opskrift som du har set. Fordi det er jo også tilladt at lave grydelapper og sælge dem, selvom der findes masser af opskrifter på hvordan man laver grydelapper

Så jeg vil bare gå i gang og så se om det overhovedet kan sælges :-)

Held og lykke med projektet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)