Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sulten Medarbejder med enormt drive og kæmpe passion

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen.

Jeg ved godt dette ikke er en Jobbørs men stikker lige en føler ud.

Jeg har de seneste 8 år arbejdet fuldtid i et rengøringsfirma (ejet af mine forældre). Egentligt har jeg været med lige fra barns ben af, både i "marken" men også på sidelinjen. I de 8 år jeg har været fuldt ud engageret har vi vækstet kraftigt og er gået fra 15/20 medarbejder til at have 60 på lønningslisten. Det skal dog ikke lyde som om jeg mener at denne succes skal tilskrives mig, men mere for at give et billede af at jeg har deltaget i den proces og de udfordringer der har været undervejs. Min rolle i firmaet er på papiret Driftleder men bestå af meget mere end dette. Jeg vil selv kalde det for en blæksprutterolle. Mine arbejdsopgaver spænder bredt og har bla. bestået af fakturering, mus-samtaler, jobsamtaler/ansættelse, deltagelse i "marken" både med rengøring og vinduespolering, tilbudsskrivning, personaleplanlægning, lagerlogistik m.m. Endvidere er jeg Arbejdsmiljø repræsentant og dermed en del af vores arbejdsmiljøgruppe. Jeg har/er rigtigt glad for at have en alsidig hverdag og mulighed/frihed til ofte at have medbestemmelse omkring planlægningen af min arbejdsdag. Jeg har i det store hele berørt alle områderne i driften af virksomheden og bliver altid taget med på råd. 

Oprindeligt er jeg udlært i tøjbutik og selvom jeg ikke savner det job så savner jeg modebranchen. Jeg er meget passioneret omkring mode og følger konstant med især på de sociale medier omkring diverse trends osv. Jeg vil beskrive mig selv som en ægte "fashionista" både hvad angår min egen stil og min interesse for det. For mig er det ikke bare det tøj du har på lørdag aften i byen, til fødselsdag eller hvilken anledning der ellers er for at folk hopper i deres ypperste. Det handler for mig ligeså meget om hvad man hopper i søndag og mandag også. Jeg Prøver også altid at gøre mit for at ikke bare følge moden men også selv være en trendsætter. Jeg går meget op i pasform når det gælder min påklædning hvilket for mig er vigtigere end hvad den seneste nye mode dikterer. Jeg er bevidst omkring min egen stil til trods for at jeg godt kan lide at eksperimentere lidt. Min drøm har altid altid været at have succes indenfor denne branche. Tekstil branchen er verdens største og konkurrencen er umådelig hård. Dette er bare noget der motiverer mig endnu mere og får mig til at stræbe efter succes. Trods konkurrencen ser jeg også huller i det nuværende marked og mange muligheder for at begå sig anderledes end konkurrenterne.

Jeg er dog aldrig nået frem til en konklusion omkring hvilken rolle det helt præcist er jeg vil besidde indenfor detail og tekstil. Om det er som trendspotter, blogger, have eget tøjmærke osv. er jeg i tvivl om. Jeg elsker det med trendspotting og selve udarbejdelsen af designet, men samtidigt så har jeg ingen interesse i selv at sy og klippe tøjet.

Er glad for mit job i dag og sidder i en pisse fed rolle der har udviklet mig helt vildt og lært mig alt det om at drive en virksomhed i vækst og alt det arbejde der ligger bag. Jeg savner dog at brænde mere for slutproduktet. Mine erfaringer og min "sult" vil helt sikkert været et kæmpe plus trods forskellen på de to brancher. En lang smøre herfra, men er der nogen der kan give mig gode råd eller pejle mig videre i en eller anden retning mod et fashion eventyr.

Håber på nogle fornuftige, brugbare svar og inputs.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)