Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - udbytte og kapitalkrav

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma producerer eksempelvis videoer. Lige pt. har jeg omkring 800 videoer, der tilsammen genererer 300-400 kr. om dagen. Kan de videoer værdifastsættes og den værdi indgå som en del af de 50.000 kr. der skal være, før jeg kan udlodde udbytte?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:

Mit firma producerer eksempelvis videoer. Lige pt. har jeg omkring 800 videoer, der tilsammen genererer 300-400 kr. om dagen. Kan de videoer værdifastsættes og den værdi indgå som en del af de 50.000 kr. der skal være, før jeg kan udlodde udbytte?

Måske, men tag snakken med din revisor. Uanset hvilket aktiv der er tale om, så gælder at der skal opfyldes nogle indregningskriterier, og om de er det i dit tilfælde kræver lidt flere spørgsmål og fakta før (i hvert fald for mit vedkomne) der kan gives et korrekt svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med Jesper, få en revisor ind over, for der er ret skarpe krav til den type vurderinger. Jeg vil også lige spørge hvorfor du vil udlodde udbytte? Er det fordi nogen ikke kan trække løn eller I er oppe i topskat nogen af jer, for ellers er svaret jo bare, at udbetale løn. Det giver jo samme skat

I vil jo, hvis de værdisættes og giver egenkapital have skat af det i selskabet som jeg ser det - og så udbytte og det er jo samme som løn samlet - udbytte fordrer jo betalt selskabsskat af resultatet som udgangspunkt -  eller overser jeg noget?

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg udbetaler løn op til topskattegrænsen og herefter udbytte op til progressionsgrænsen, var min tanke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ok - bare tag den med en revisor - og der skal jo et regnskab til for at den frie kapital er ledig til udbytte som jeg ser det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Videoerne er vel immaterielle anlægsaktiver. Det er et spørsmål om regnskabsklasse og valgt regnskabsmetode om de skal regnes som aktiver. Det er kostprisen der bruges til værdifastsættelse.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)