Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår og hvordan indberetter og betaler jeg importmoms?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Min søster og jeg har startet en virksomhed hvor vi rejser til Frankring og køber tøj som vi så sælger i Danmark. Tøjet er betalt dernede uden fransk moms og fragtet til Danmark. Hvordan gør vi så med momsen, for den skal vi jo angive et eller andet sted. Men hvor og hvornår?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Importmoms når det er import fra lande uden for EU og erhvervelsesmoms når der er tale om import fra et EU-land.

Erhvervelsesmoms beregner du selv og beløbet angives på din momsangivelse.

Når du nu ikke har fransk moms på er det køb fra virksomheder eller private? Ved virksomheder skal det dokumenteres at varen er importeret til DK og ledsagedokumentet returneres til sælger.

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så længe varerne er fortoldet i Frankrig, er der tale om T2 varer. Det vil sige de er frit omsættelige inden for EU.

Du skal derfor ikke indberette nogen import moms. Du skal blot huske at pålægge den danske moms 25% når du sælger varerne videre til din danske kunde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:

Så længe varerne er fortoldet i Frankrig, er der tale om T2 varer. Det vil sige de er frit omsættelige inden for EU.

Du skal derfor ikke indberette nogen import moms. Du skal blot huske at pålægge den danske moms 25% når du sælger varerne videre til din danske kunde.

jo da - smukkere hedder det erhvervelsesmoms men der skal skam da angives erhvervelsesmoms/importmoms ved import af varer fra EU som moms registreret

Afsender skal fakturere med reverse charge eller ligende på fakturaen og det betyder jo netop, at det er modtager der så angiver momsen selv (og er det til momspligtig aktivitet koster det ikke noget, men det skal i høj grad angives - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  beløbet skal også med i momsanvigelse A

Også her i skats anvisning af varekøb fra EU (tilsvarende for ydelser)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik:

Du skal derfor ikke indberette nogen import moms. Du skal blot huske at pålægge den danske moms 25% når du sælger varerne videre til din danske kunde.

Det kan da godt være det ikke hedder importmoms, men erhvervelsesmoms fungerer rent praktisk på samme måde. Så du kan ikke nøjes med at pålægge dansk salgsmoms på dit salg, der skal både angives erhvervelsmoms, købsmoms og rubrik-oplysninger.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)