Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør af hobby artikler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg skal have fat i en leverandør af hobby artikler, gerne fra Kina. Hvordan får jeg det? Jeg sælger nogle hobby ting på nettet. Men vil gerne sælge vare som man ikke selv kan købe som privat. Jeg skal vel ikke oprette et firma og betale skat når jeg tjener under et vist beløb? Mvh Lene Jensen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

L95:
Jeg skal vel ikke oprette et firma og betale skat når jeg tjener under et vist beløb?

 

Naturligvis skal du betale SKAT af hver en krone du tjener! 

Import fra lande udenfor en vil kræve at du opretter et firma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

L95:

Hej. Jeg skal have fat i en leverandør af hobby artikler, gerne fra Kina. Hvordan får jeg det? Jeg sælger nogle hobby ting på nettet. Men vil gerne sælge vare som man ikke selv kan købe som privat. Jeg skal vel ikke oprette et firma og betale skat når jeg tjener under et vist beløb? Mvh Lene Jensen :)

1 Du skal være importregistreret for overhovedet at måtte importere fra uden for EU til videresalg - så jo du skal oprette firma CVR

2 Selv hvis du ikke skulle importere, ville pligten hedde regnskab og overskud skal indberettes til skat, CVR eller ikke, der er ikke en bundgrænse - ud over dit normale fradrag som alle har. Skat er fra 1 krone man tjener (uanset løn eller salg med eller uden firma) -altid AM bidrag og efter personfradrag, helt normal skat

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver selv en hobby butik på nettet og kan lige komme med nogle gode råd.

At købe varer i Kina kan være rigtigt billigt, men der er nogle ting som har afholdt mig fra at købe der.

Leveringstiden er 1-2 måneder

Kvaliteten er ofte svingende

Hvis du bruger Alibaba skal du normalt købe fra 100-1000 stk. af gangen.

Hvis du bruger aliexpress (mindre mængder) kan du oftest få det billigere hos danske distributører.

Næsten alt i Europa skal være CE mærket og det er tingene sjældent i Kina. Når du køber ting i Kina er det dit ansvar at det ikke giver stød, ikke går i stykker, ikke er giftigt osv. Så hvis der opstår en sag er du ansvarlig for erstatning og tilbagetrækning af hvad du har solgt.

Hvis du køber for over 80 kr. (det gør du nok hvis du er seriøs) skal der betales 160 kr. i fortoldning og der lægges dansk told på. Så der skal købes rimelige mængder før det løber rundt.

Der er masser som har god succes med at købe varer i Kina, så det kan da lade sig gøre, jeg har bare ikke haft lyst til at gå den vej.

Hvis du køber ting af danske distributører er det dem som har ansvaret for at varerne må sælges i Danmark og normalt kan du gå tilbage til dem med defekte varer.

At have en hobbybutik kræver at du mindst har 200-300 forskellige varer, gerne mange tusinde. Det betyder et stort lager og en meget stor investering i varelager.

Hvis jeg skulle starte forfra ville jeg gøre dette:

Få et CVR nummer, uden det kan du ikke handle hos danske distributører (en gros køb)

Få kontakt til disse distributører, det gør du nemmest ved at finde ting du gerne vil sælge i andre webshops. De kopier tit tekst og billede fra distributøren så med lidt google søgning er det nemt at finde ud af hvor du skal købe dine varer.

Når du køber hos distributører skal du normalt købe fra 12 til 50 stk. af hver vare. Det gør at din investering i varelager hurtigt bliver til en del penge.

Hvis jeg havde min nuværende erfaring da jeg startede, ville jeg i stedet tage kontakt til distributøren og blive oprette som kunde. Bagefter ville jeg købe et eller to stk. af varen i en webshop eller en fysisk butik. Hvis du køber for 10-30.000 kroner kan du få virkelig mange varer i din shop.  Du sælger selvfølgelig så varen til samme pris som du købte den for og tjener ingenting.  Men du har sparet mange penge på de ting som ikke sælger.

Tag billeder af varerne og opret dem i din webshop. I de fleste webshops kan det sættes op så varen forsvinder hvis de ikke er på lager, så skuffer du ikke kunderne med lang leveringstid.

Når dine kunder begynder at købe i din webshop kan du hurtigt finde ud af hvad de køber og så købe tingene i større mængder hos din distributør.

På den måde kan du få din webshop til at vokse for en relativt lille investering.

Hilsen

Lars Svane

 

 

 

 

 

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)