Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virkesomhed - overdragelse og hvad man skal være opmærksom på

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 19
Fra  Eventyrskabet Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har netop solgt min lille webshop, og sidder nu og vil gerne være sikker på, at jeg har gjort det rigtigt. Det drejer sig om en lille webshop, hvor købesummen er på kr. 60,000 - heraf udgør lageret kr. 50.000. Køber overtager webshoppen, lageret, domænenavnet, firmanavnet, leverandørkontakter, leverandører, kundekartotek og Facebookside med knap 4300 følgere.

Er det noget man kan klare selv, eller skal der en fagperson med ind over. Hører meget gerne nærmere. På forhånd tak.

Mvh Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tænkt på moms? Er køber momsregistreret da salg uden moms og du skal som sælger inden 8 dage efter salget givr oplysning til SKAT om ny hvem ny ejer er og hvad der er handlet - prisen fordelt på hjemmeside, varelager mv.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Whiskey nævner. - og

Da du sandsynligvis har trukket domæne, webshop mv. fra i tidligere år vil din skattepligtige fortjeneste blive 60.000 - 50.000 (varelager) = 10.000 som du skal svare skat af.

Pøj pøj med det. 

Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 14
Fra  IDEAH Law House ApS Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg kan se, at du står med et spørgsmål om overdragelse af din virksomhed. Dette kan vi være behjælpelig med, da vi er en juridisk virksomhed som hjælper små og mellemstore virksomheder. Vi kan tilbyde en lav fast timepris, men vi er altid klar på en uforpligtende snak. 

Du er velkommen til at kontakte min kollega Christopher Hansen, som har med lige dette juridiske område at gøre. Han kan kontaktes på tlf.  20 88 09 13.

Med venlig hilsen

Anne-Sophie Bang

IDEAH Law House 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)