Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af telefon

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg står og er lidt i tvivl omkring beskatning, hvis jeg køber den nye iPhone. Jeg har et ApS firma, hvor jeg har en iphone 4s og en 5s privat. Hvis jeg køber den nye telefon og lad os sige at jeg bruger den privat 80% og erhverv 20%, så kan jeg selvfølgelig ikke trække så meget moms fra. Men hvis jeg på min private lige nu betaler 140 kr inkl. moms på min telefon og 60 eks moms på min erhvervs telefon? Hvad kan betale sig at gøre for mig? Prisen på telefonen vil ca. være 7000 kr.

på forhånd mange tak.

vh

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

140 kr og de 60 kr. er abonnementet på telefonerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Telefonen i sig selv kan du trække fra og momsen kan du trække i det forhold du kan sandsynliggøre fordelingen privat/erhverv og helt samme med dit abonnement - så længe du indberetter 225 kr om måneden for fri tlf (2.700 p.a.)

Dette gælder så indtil du kan bevise telefonen er udgået - så går den i stykker, bår du få den butik du f.eks. køber ny i, til at skrive på regningen, at de har overtaget den gamle, så har du fin dokumentation

Jeg kender et par tilflæde hvor nogen fik bøvl ved at trække en ny tlf fra 2 år efter den første, da de ikke kunne redegøre for hvordan den ellerS fine telefon var borte

Beskatningen gælder hvis du har telefonen med hjem bare en gang - uanset du har andre http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html
Her om delt moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)