Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af handler ved værdipapirer, Årsregnskab, skatteregnskab.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet et Aps hvor jeg handler aktier på dagsbasis, spekulation. Så mit spørgsmål er hvad skal jeg gøre mht. til mit årsregnskab og skatteregnskab.

Hvor detaljeret skal det være? Jeg har alle posteringer via mit handelssystem, som kan trækkes ud i excel. Men har oprettet mig på Dinero, og tænkte jeg ville bogføre køb, salg og handelsomkostninger på månedsbasis og så vedhæfte bilagene med de mange enkelthandler, når så året er gået vil jeg opdatere Balancen ift årets resultat. Men så kom jeg i tvivl om man bare måtte nøjes med at gøre det på månedsbasis, er det godt nok ift årsregnskabsloven og skatteopgørelsen senere.

Jeg har fravalgt revisor, da jeg kun er mig selv og der som sagt kun handles værdipapirer og der er ingen synderlig momsafregning andet end de få ting jeg køber abonnementer ol.

Mvh/Morten 

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhh... Ingen momspligtig aktivitet -> ingen momsregistrering -> ingen momsfradrag.

Måske du skulle konsultere en revisor, selvom revision er fravalgt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vel da mene du godt kan bogføre månedsvis efter samlede lister med køb og salg forudsat underbilaget er god dokumentation. På årsregnskabsdato skal alt . også urealiserede gevinster/tab vær opgjort af hensyn til lagerbeskating - som jo ikke er så stort et problem ved daytraíding men dog skal med

Du skal lige huske, at der er lagerbeskatning af aktiver i selskabsform - og at du jo får selskabsskat af dine gevinster - og derefter som mininmum udbytteskat hvis du også godt selv vil have pengene - det kan let ende i topskat - mens tab ikke giver dig fradrag før du senere år har overskud, men det er jo ikke det du spørger om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret

Mvh/Morten Høgh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)