Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket plug in til "forhandlerliste"?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der nogen der har et bud på, hvordan eller hvilket plug in (wordpress) jeg skal have gang i, for at kunne lave en forhandlerliste, der ser pæn ud?

På billedet har jeg bare kopieret et tekstdokument, og sat ind i "text block", da jeg ikke kan skrive i spalter. (tør ikke kaste mig ud i det der short code-halløj)Tongue Tied

Syntes bare ikke det ser super ud. Findes der ikke en eller anden smart måde at lave det på?

Vh Louise

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Du kan installere plugin'et Page Builder (lavet af Siteorigin) til nemt at lave kolonner og rækker på dine sider. Det er gratis.

Hvis du vil ofre lidt penge på det, er plugin'et Visual Composer nok at foretrække, da det kan en del flere ting. Koster ca. 20$.

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har Visual Composer, men syntes ikke jeg kan finde noget dér, jeg kan bruge til at lave denne liste.... men kender heller ikke dens muligheder til bunds. Måske nogen har et råd til, hvad jeg kan gøre dér?

Kender ikke page builder, det må jeg lige kigge på

Vh Louise

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har VS bør du ikke installere Page builder, da det bare bliver dobbeltkonfekt:)

Du bruger Visual Composer på følgende måde:

1) Gå ind på en given side du vil redigere

2) Sørg for at der er valgt Visual composer mode (backend mode). Det er der, hvis du kan se, der står Visual composer

3) Tryk på + for add new element og vælg "Row" som element. 

4) På fanen ved en row kan du vælge hvor mange kolonner rækken skal være delt op i. 

5) Nu kan du så lægge indhold ind i de forskellige kolonner. Eks. et tekstboks-element.

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakobi

Tak for dit svar, men alt det er jeg helt med på, problemet er bare, at inde i tekst block kan jeg IKKE skrive i kolonner. Jeg kan sagtens oprette fx. 4 kolonner, altså 4 text block´s, men det virker MEGET besværligt at skulle oprette over 50 text block´s, én for hver forhandler.

Ville gerne kunne oprette alle 50 forhandlere i én text block. Håber det gir mening Zip it!

Vh Louise

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Louise,

Jeg synes du skulle prøve at kigge på et plugin såsom WP Store Locator (https://wordpress.org/plugins/wp-store-locator/).

Du får mange funktionaliteter forærende ved at bruge et dedikeret plugin såsom
- Google maps integration
- Mulighed for geolocation (altså at pluginnet via browseren kan detektere hvor den besøgende er henne og vise nærmeste forhandler
- Automatisk ruteplanlægning/rejsetid fra brugerens lokation til forhandleren
- Mulighed for at oprette forskellige forhandler kategorier
- En forhandlerliste der fungerer responsivt (både på desktop og mobil)
Mv.

Jeg har selv implementeret lige netop dette plugin
et par gange og synes det er i den bedre ende inde for den slags plugins.

Bonus: Du kan også få din egen kort-"stil" rent farvemæssigt (evt. en der passer til din sides farver), ved at bruge den her gratis service, https://snazzymaps.com/.
Du finder et farvetema du godt kan lide, eller laver dit eget.
Så kopierer du den kode som snazzy maps giver dig.
Denne indsætter du i sektionen "Map" i tekstfeltet i pluginnets indstillinger.

LB

Mvh. Lars

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Så vil jeg nok også som anbefalet ovenfor bruge et plugin, der netop egner dig til en forhandlerliste. 

Konkret ifht. din udfordring med VS, så kan du jo nøjes med at oprettes 4 kolonner med 4 text blocks. Og så i hver af disse liste 12-13 forhandlere oven over hinanden. Alternativt lave 6 kolonner med én text block i hver. Og så bare kopiere den række 9 gange. Ja så får du godtnok 50 tekstblokke, men de er til gengæld så også nemmere at gå ind og rette præcis i én forhandler samt at style dem i css.

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh ja, det var da en god idé, den havde jeg ikke lige tænk på Big Smile Det vil jeg lige forsøge mig, for har nemli et stort problem, HVIS jeg skulle få en ny forhandler, eller miste én, så blir det noget værre bøvl....

Tak for hjælpen...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)