Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler lagerværdi på resultatopgørelse fra economics.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har 2 spørgmål.

Jeg hjælper med at lave bogføring for et firma der opkøber biler og sælger dem igen. vi anvender economics.dk

1) Vi har anvendt en standardkonto plan fra economics. Hvorfor viser resultatopgørelsen ikke et en lagerværdi? vi har købt en bil som, nu bare ligner en omkostning! Men, den er ikke solgt endnu. Så nu har firmaet et underskud!

2) Firmaet drives som et enkeltmandsfirma. På saldobalancen, fremkommer underskuddet som privatforbrug, det er jo urimeligt?

Betyder det at hvis bilen ikke er solgt inden regnskabsåret slutter, så skal min kollegea der ejer firmaet, betale skat af et privatforbrug han ikke har haft?

mvh

brugtbilshandleren.

Jeg ser frem til at læse jeres indlæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

clausbmw:
1) Vi har anvendt en standardkonto plan fra economics. Hvorfor viser resultatopgørelsen ikke et en lagerværdi? vi har købt en bil som, nu bare ligner en omkostning! Men, den er ikke solgt endnu. Så nu har firmaet et underskud!

Køb af en bil som ikke er solgt påvirker ikke resultatopgørelsen men alene balancen. Nu er det nogle år siden jeg sidst har brugt e-conomic. Men køb af en bil med henblik på salg er debit lager (5520) og kredit bank, kasse eller hvor betalingen nu er kommet fra.

Det er først når bilen bliver solgt det påvirker resultatopgørelsen......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

og alm varer i det hele taget - som evt købes ind via varekøb, skal flyttes (senest ved årsregnskab) fra varekøb kredit ned til en post i status for varelager i debet - netop for at flytte dette fra udgifter og ned til værdi af beholdning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Som nævnt indregnes et varelager under balancen og ikke i resultatopgørelsen. Den eneste tilfælde, hvor varelageret kan påvirke resultatopgørelsen er ved en regulering på varelageret. Umiddelbart tyder det på at din bogføring er forkert. Hvordan har du bogført købet af bilen?

2: Igen tyder det umiddelbart på at din bogføring er forkert.

Du kan eventuelt vise dine posteringer her..

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Tak for jeres input, og en speciel tak til Cookie John. Det giver god mening at flytte usolgte varer til lager.

mvh

Claus Viking 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)