Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juice og læskedrik import fra udlandet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Jeg har et spørgsmål som jeg tænker i måske kan hjælpe mig med.
Familien ejer et læskedriksfirma hvor der produceres ca 700.000+ flasker/timen med kæmpe succes i udlandet pga smag og kvalitet. net value af firmaet ligger ca på. 200+m USD.
Nu har vi tanken at importer nogle af disse produkter til Danmark, men ved ikke hvor vi rigtig kan starte, eller om der er et firma eller lign. som kan hjælpe med formaliteterne der følger med.

Generelt:
- Hvordan afgift systemet kommer til udtryk i danmark hvis vi importer vores varer.

- Hvordan vi kan få vores produkt godkendt i danmark.

- Hvordan pant systemet virker og hvordan vi kan komme til at pantsætte vores produkt.

- Og alt andet info om hvordan hele processen vil og kan komme til at foregå fra at varen forlader vores firma til at det er kommet indenfor danmarks grænser.

Vi søger gerne kontaktpersoner og partnere for at realisere dette.

Tusinde tak på forhånd.

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

SermadAlladin:

Hej Amino.
Jeg har et spørgsmål som jeg tænker i måske kan hjælpe mig med.
Familien ejer et læskedriksfirma hvor der produceres ca 700.000+ flasker/timen med kæmpe succes i udlandet pga smag og kvalitet. net value af firmaet ligger ca på. 200+m USD.
Nu har vi tanken at importer nogle af disse produkter til Danmark, men ved ikke hvor vi rigtig kan starte, eller om der er et firma eller lign. som kan hjælpe med formaliteterne der følger med.

Generelt:
- Hvordan afgift systemet kommer til udtryk i danmark hvis vi importer vores varer.

- Hvordan vi kan få vores produkt godkendt i danmark.

- Hvordan pant systemet virker og hvordan vi kan komme til at pantsætte vores produkt.

- Og alt andet info om hvordan hele processen vil og kan komme til at foregå fra at varen forlader vores firma til at det er kommet indenfor danmarks grænser.

Vi søger gerne kontaktpersoner og partnere for at realisere dette.

Tusinde tak på forhånd.

Er det din familie der ejer læskedrikfirmaet? Du skriver familien, så tænker jeg på om det er din egen familie, eller en familie du kender måske? 

Det nemmeste vil være at få kontaktet en allerede eksisterende importør, så i ikke skal opfinde den dybe tallerken igen. 

Måske mod betaling, de vil hjælpe jer med konsulentbistand eller med knowhow? Hvad med Horesta feks, eller en brancheforening? De må kunne hjælpe jer videre med kontakt til personer der kender til alle dine spørgsmål. Fordi det er jo spørgsmål som en importør jo kender ud og ind. 

Det er så også det du skriver i slutningen af dit indlæg, at i søger dem. Men der er nok ikke mange af den slags folk herinde, men altså måske er i heldige at nogle herinde også er storimportører der selv har et stort setup med import og pantsætning osv. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)