Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import gennem alibaba

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Kompetence konsulent v/Gert Jensen Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal ikke betales for yderligere. Det er gratis hele vejen. Fra start til slut. Kommer med en fragtmand.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Gert Jensen:
Der skal ikke betales for yderligere. Det er gratis hele vejen. Fra start til slut. Kommer med en fragtmand.

 

Så du betaler hverken told eller moms for de vare du importere ? 

Fra Stenløse
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Kompetence konsulent v/Gert Jensen Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Al afhængig af hvor meget du køber  for.

Jeg har endnu ikke betalt moms eller told.

Den pris du ser på Alibaba, er den pris du skal betale i alt..... Men der er stor forskel på leverandørerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Gert Jensen:
Den pris du ser på Alibaba, er den pris du skal betale i alt..... Men der er stor forskel på leverandørerne.
 helt galt ganske enkelt

Til varens pris vil der jo altid tilkomme told - det kan Kina sælgeren jo ikke kende til satser for i DK og også moms - ellers er det en klar fejl - men speditøren kan sagtens opkræve det hele så du bare har en pris - som bare ikke er den "nøgne" pris fra Kina

Reglen er

Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr (hvis post Nord)
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr 

Er du momsregistreret skal importmomsen indberettes men koster ikke penge http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Hvis du som CVR importerer og ikke får fortoldet korrekt vil du kunne få stor bod - det er DIT ansvar at fortolde og momse korrekt - der er ikke noget der hedder  "den slap igennem"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gert. 

Jeg tillader lige at spørge dig om dit betalings- og kontrakt valg. Køre du handlen igennem på Alibaba siden, betaling og det hele og benytter jer af deres kontrakt/sikkerhed? Eller laver du aftaler via "alm" mailkorrespondance og alm. bankoverførelse eller lign.? Og i så fald udfylder i en kontrakt?

På forhånd tak. 

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Baby- og børnesutsko :) Primært i læder. 

Jeg har fundet 3 leverandører pt. og har også modtaget samples som jeg var tilfredse med. Men de forhandler meget forskelligt, og jeg er meget i tvivl om forhandlingsprocessen i forhold til pris... Hvor meget man kan presse prisen uden at fornærme osv.. :) Er du nået så langt?

En af leverandørerne vil meget gerne afslutte handlen hurtigt og med bankoverførelse, og der stejler jeg lidt. For jeg er vant til kontrakter og evt. halvdelen inden afsendelse og resten når leverancen er modtaget. Men det er måske bare en hel anden forhandlingskultur. jeg synes at meget af det ender ud i om man har tiltro til den der sidder i den anden ende, eller ej. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cecilie Lea Lisberg:

Baby- og børnesutsko :) Primært i læder. 

Jeg har fundet 3 leverandører pt. og har også modtaget samples som jeg var tilfredse med. Men de forhandler meget forskelligt, og jeg er meget i tvivl om forhandlingsprocessen i forhold til pris... Hvor meget man kan presse prisen uden at fornærme osv.. :) Er du nået så langt?

En af leverandørerne vil meget gerne afslutte handlen hurtigt og med bankoverførelse, og der stejler jeg lidt. For jeg er vant til kontrakter og evt. halvdelen inden afsendelse og resten når leverancen er modtaget. Men det er måske bare en hel anden forhandlingskultur. jeg synes at meget af det ender ud i om man har tiltro til den der sidder i den anden ende, eller ej. 

uanset hvad - brug ikke bankoverførsel - kør alibabaescrow pay paypal eller hvad som helst men IKKE bankoverførsel til en i Kina du ikke ved du 100% stoler på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)