Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uberettiget indsigelse NETS. NETS er ligeglade med dokumentation på levering og underskrift fra modtageren. INGEN retfærdighed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bliver nød til at lufte min vrede og dele en indsigelsessag på Dankort på min webshop

Ikke nok med at NETS har en lang behandlingstid på flere måneder, selvom de selv siger det normalt tager 14 dage. Nej så er NETS også hammerende ligeglade med deres kunder.

Sagen er at d. 25 juni 2016 modtager jeg en Dankort indsigelse på kr. 249 + et indsigelsesgebyr på kr. 200 med noten om at kunden ikke har modtaget sin ordre. Alt bliver sendt med t&t så jeg slår hurtig ordren op og kan se at ordren er leveret til kunden d. 18/05-2016 samt underskrevet med kundens efternavn. Herefter søger jeg min e-mail indbakke efter kunden. Men jeg har ikke modtaget nogle henvendelser fra kunden.

Jeg ringer til Nets samme dag d. 25 juni 2016 og spørger om det virkelig kunne være rigtig at kunden ikke skulle indsende nogle former for dokumentation på at kunden har forsøgt at være i kontakt med os. NETS fortæller at det skal kunden ikke, kunden skal blot skrive under på en indsigelsesformular i deres pengeinstitut. 

Jeg fortæller samtidigt at jeg har dokumentation på at kunden har fået leveret deres ordre. NETS beder mig indsende denne dokumentation og siger at der kan gå op til 14 dage. Jeg indsender dokumentation samme dag.

Først d. 02 august 2016 høre jeg fra Nets, hvor de skriver følgende: 

Vi har videresendt dokumentationen til kortholders pengeinstitut, som vil forelægge den for kortholder

Vi vender tilbage indenfor 14 dage med en afgørelse i sagen.

I dag d. 15 september 2016 får jeg en afgørelse tilbage fra Nets (altså 2½ måned efter jeg har indsendt dokumentation og 1½ efter de har indsendt dokumentation til kundens pengeinstitut. Selvom de lover 14 dage.

I mailen skriver NETS:

Vi har hørt fra kortholders bank som meddeler, at indsigelsen fastholdes.
Kortholder påstår stadig, at denne ikke har modtaget sine vare.
Vi må derfor fastholde indsigelsen, og betragter hermed sagen som afsluttet.


Hvad pokker sker der lige, er der ingen retfærdighed i denne verden?
Jeg har alle beviserne i orden, kunden har intet blot et par ord i munden. Men kunden har jo selvfølgelig altid ret.


Hvad ville i gøre i sådan en sag?

PS: til alle jer svindler der har fået leveret varer som maxibrev og gjort indsigelse på manglende levering. Nu kan i gøre det BIG TIME på pakker sendt med t&t til jeres egen adresse. Bare husk og kigge jer selv i spejlet når i går i seng og stå ved jeres svindelnummer når banken ringer til jer, så sker der ingenting :)

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til Ekstra Bladet og se om de gider at tage sagen op eftersom Nets snart skal på Børsen sidst på måneden. Det er jo altid spændende at læse om hvordan Nets er ligeglade med deres kunder :-) Og alternativ - brug ikke mere tid på sagen, gå en lang tur i skov og få rystet sagen af dig, og huske på at der desværre er svindlere og forbrydere som vil gøre alt for at svindle - Glæd dig over at det ikke var 10.000 :-)

Go' karma sendes til dig....

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Send en rykker (+100kr) med note om at sagen sendes til inkasso hvis der ikke betales til tiden. Hvis der ikke bliver betalt, send sagen til en af de mange no-cure-no-pay inkasso selskaber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ja nets er jo skyldige i forsinkelsen - og burde vel kunne kommunikere med banken, men det er faktisk banken som kræver tilbagetrækning på kundens vegne - og det er Nets forpligtet at følge. Lyder underligt hvis der er en T&T som kan bevise leverancen og som banken kan få - forudsat den tydeligt viser udleveret til ret kunde

Som sidebemærkning kender jeg til et par T&T sager hvor kunder nægter modtagelsen. Posten siger de har afleveret, men de her nye små plader man som modtager skriver under på, er værdiløse som bevis. Kunden nægter modtagelse, posten (eller gls) siger de har leveret, men eneste bevis er en totalt ulæselig krussedulle. I de fald burde posten en skulle bevise det ordentlig eller - betale erstatning hvis ikke kunden kan fastholdes i at have modtaget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja hele problematikken er vel at de underskrifter er nada værd de kan sjældent læses og kan være sat af hvem som helst.
Har selv oplevet posten har signeret og smidt pakken foran min dør det kan også let være tilfældet her.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg modtager pakker, plejer de da at spørge efter mit navn, hvorefter de taster et eller andet ind på den lille scanner, og jeg sætter derefter min ( også ulæselige) underskrift.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvfølgelig politianmelde dem for svindel, om du igennem politiet kan indgive erstatningskrav eller om du selv skal lægge sag an er jeg ikke klar over. Det må du tale med din advokat om.

Men du sørger selvfølgelig for at indsigelsesgebyret samt medgået tid inkluderes (til en rimelig timesats, f.eks. 500kr/t) i erstatningskravet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)