Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuld provisionsløn - 1000 spg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min mand har fået tilbudt et job som sælger hvor lønnen består af provision, evt. med bonus. Vi/jeg har derfor en masse uafklaret spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med.


1. Feriepenge og pension er det udelukkende ham selv der står for at trække det af hans løn? Virksomheden mener ikk der skal stå noget om det i kontrakten når han kun får provision.

2. Hvis han kører rundt til hans kunder i en bil vi har lånt af en i familien kan han så trække noget fra? Vi betaler selv for benzin.
Hvis nej hvad så hvis vi leaser en bil?

3. Han skal i forbindelse med jobbet have en ny tlf. (Som han selv skal betale) kan den trækkes fra? Den skal bruges både som arbejdstlf. og privat.

4. Andre nyttige ting at vide el andet man kan trække fra? ;)

Tak på forhånd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - pension er ikke lovbestemt ud over ATP som de skal indbetale til. Feriepenge er lovpligtige og skal betales med lønnen og er det en funktionær stilling skal funktionær lovens regler også følges. Der skal i alle fald betales feriepenge ved provision. Skulle man stoppe før tid - hvor der ikke har været en egentlig større løn i nogle måneder, så skal feriepengene beregnes på en forventet minimum - og ellers skal de blot følge provisionslønnen

2 - Nej kun for egen bil er der mulighed for statens takst kørepenge (eller hvis han bor hjemme og bruger mor/far bilen eller bor med dig og bruger din)

Han kan altid føre kørebog nøje, og dokumentere km og hvor - og så regne ud fra bilens forbrug - f.eks 12 km per liter - og så betale den helt rene benzin udgift - hverken mere eller mindre, og tage den ind i regnskabet (uden moms hvis hvidpladebil) - også selv om det vil være højst usædvanligt for en lønmodtager - Og så tror jeg han skal ind i overvejelse om personlig virksomhed

Leases eller lejes bil kan udgiften trækkes fra - men her kan jeg ikke lige overskue om der så stadigt skal føres bevis for, at bilen jo kun bruges til erhverv - fordi der ellers bliver en stor skat af fri bil

3 - Ja men hvis han overhovedet har den telefon med hjem, så udløser det skat af fri telefon - som er skat af 2700 kr eller ca 1160 kr i udgift + han jo har udgiften til telefonen selv. Det forudsætter vel han har virksomhed - han kan ikke trække den fra som udgift mod løn

Sagt ligeud, så lyder det ikke som et fordelagtigt tilbud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Det med feriepenge gælder det også hvis han ikk har mødepligt? Han bestemmer selv hvor meget han vil arbejde og hvornår og hvor længe han vil holde ferie.
Ved ikk om man kan sige han på en måde er selvstændig sælger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg synes han skal gå i en fagforening - for det lyder så tyndt det hele - men ER han lønmodtager så SKAL han ha feriepenge og er han ikke så skal han stifte virksomhed eller selskab og tage den derfra og fakturere med moms. Det er i alle fald i selskabsform risikofyldt skattemæssigt

Det er et farligt område - men I må jo mene den provision er super og produktet rimeligt let solgt, for ellers er det en møgaftale

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)