Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til startup (spørgsmål): Web Bureau

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 20
Fra  pinzdesign Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

Jeg vil gerne starte en meget simpelt en-mands webbureau. Jeg har en solid teknisk erfaring og en god forstand på hvordan en løsning skal føres ud i livet fra a til z, men jeg har næsten ingen kendskab til hvordan man skaber en virksomhed. Her er nogle spørgsmål:

- Først og fremmest, hvordan kan jeg finde kunder? Jeg kan muligvis bruge noget på adwords og optimere virksomhedsside til søgemaskiner, men ikke ret mere.

- Hvilke dokumenter skal der laves for at få virksomheden registreret? Jeg ved at man skal registrere en CVR, men udover det - er der nogle andre dokumenter? Og hvor meget koster det?

- Når man registrerer en CVR nr. så mister man ret til ydelser fra kommune, jeg er ledig fra d. 1ste oktober og er bekymret over hvordan kommune vil takle det. Hvad hvis jeg ikke finder kunder nok? Kan jeg spørge kommunen om noget finansiel hjælp så?

- Jeg er også i gang med at udvikle en open-source forum, som jeg vil tilknytte en PayPal donate knap til, og senere udvikle en fuld commerciel version. Hvordan skal der betales skat af det? Hvad hvis jeg udvikler en plugin til joomla og vil sælge den fra joomla directory?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke se i indlægget du har en hjemmeside eller i din profil , jeg ville lave en side der er god hvis var dig de fleste vil gerne have en hurtigt og seo venlige side så start med siden lav den god og nu da webmaster så lav den mindst på pagescore 90 gerne bedre hvis er god nok til at lave sider så gode , ens egen side super god du kan oveni linke til sådanne service og visse du er god så at lave sit arbejde , der findes massevis webmaster der laver sider med rød pagescore hvis du er de gode , jeg hører tit folk de mener de er super gode men de laver noget jeg selv kunne lave bedre selv om  jeg  synes selv jeg er en ren amatør 

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Umiddelbart behøver du ikke mere end CVR registreringen for at starte en virksomhed. Og faktisk siger loven jo ikke, at du er tvunget til at have CVR nummer, før din omsætninger overstiger DKK50.000,- årligt, hvor du så bliver momspligtig.

Man kan naturligvis også overveje, om det er relevant med en erhvervsforsikring - men tænker at det nok ikke lyder som en førsteprioritet i dit tilfælde. 
Regn dog med, at du måske kan få brug for lidt revisorhjælp, hvis du ikke har en i umiddelbar nærhed. Og overvej evt. at benytte Dinero istedet for et regneark, til at håndtere indtægter og udgifter. Brug evt. penge på deres pro-version, og benyt deres "revisor kompetencer" - de rækker formentlig længere end dit behov i starten.

Mht. dit spørgsmål vedr. udvikling af commercielt plugin, så skal du jo betale skat af alt det du tjener - uanset hvor og hvordan du sælger varen. Ligesom du tilsvarende får fradrag for alle dine udgifter i den forbindelse - så den del er ikke så kompliceret. Dog kan håndtering af moms måske skabe en mindre udfordring, idet jo ikke alle kunder i verden skal betale moms, på samme måde som danske kunder. Og fremfor alt, så er du nødt til at kunne holde styr på i salget, hvor meget moms du modtager fra de danske kunder...

Jeg har desværre ikke viden om hvordan du er stillet ifht. kommunen - men det er jeg sikker på at du vil kunne spørge dem om!

Derimod har jeg selv et webbureau, og min erfaring omkring det at få kunder, siger at gode placeringer i SERP, networking og mund-til-mund metoderne, er rigtig vigtige i en opstartsfase. Adwords er naturligvis også en mulighed på den korte bane.

Og så skal du ellers bare være aktive alle de steder du kan - dvs. fora som her, Joomla konferencer, Joomla grupper på Facebook, Freelance grupper på Facebook og alle andre steder hvor du potentielt kan se kunder... Lav evt. nogle Pro Bono opgaver hvis du kan se et potentiale for at få dit arbejde fremvist til mange brugere eller for nogle gode kunder. Prøv evt. et etablere kontakte til andre større web- og/eller marketingbureauer, som ofte benytter sig af freelancere.

Kun fantasien sætter grænsen - men konkurrencen kan naturligvis være hård, for der er mange om budet :)

Uanset sidstnævnte - bare spring ud i det, og giv den gas! Brug de erfaringer du får, og spørg andre til råds herinde eller ude i den virkelige verden. De fleste du møder på din vej, vil være hjælpsomme og kunne byde ind med forslag eller gode råd :)

Held og lykke!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg laver startups for mange virksomheder. Det første vi gør, alt efter om produkterne kan "holde" til det, er at lave en Facebook side, lave

en Office side på google, (hvis produkterne er til det) laver vi en YouTube kannal og Instagram. På Facebook og Google office skal du mindst poste

2-4 posts per uge, og Instagram 3-7 posts per uge. På Youtube min 2 videoer om månededen. Det er godt at skrive artikler på LinkedIn og

måske skabe en gruppe der. Men nu begynder det at tage tid alt denne marketing. I en startup er der jo mange andre ting at lave.

Jeg har haft rigtigt god response med ovenstående metode.

Jeg ønsker dig held og lykke.

Thomas

[Signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Henrik

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Haslev
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 20
Fra  pinzdesign Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for detaljerede svar, de er guldværd

Omkring siden, jeg sætter min side i underskrift i dag... så der er noget at kigge på

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)