Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde nægter at have modtaget varen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Håber i kan hjælpe mig med, hvad jeg skal gøre i denne situation.

Jeg har sendt en vare forkert til en tidligere kunde (samme navn). I den forbindelse har personen modtaget varer for 5000 kr, for mere end 1½ uge siden. Jeg opdager først fejlen, da kunden der ikke modtager varen kontakter mig. 

Jeg ringer til den tidligere kunde som uretmæssig har modtaget varerne, og han nægter simpelthen at have modtaget pakken. I Post danmarks system står der at pakken er udleveret. Jeg ringer til post danmark, og de kan se at de også har skrevet under på at have modtaget pakken (i døren). Dog er underskriften ikke specielt læselig. 

Nu står jeg så her med en person der har mine varer, og nægter at have modtaget dem. Det er 5000,- kr, inkl. de nye varer som jeg selvfølgelig allerede har sendt til den anden kunde der oprindeligt skulle have varerne. De skal selvfølgelig ikke stå med håret i postkassen, da der er mig der har klokket i det.

Jeg er selvfølgelig bare interesseret i at få mine varer retur. Jeg har også skrevet en mail til dem om at jeg selvfølgelig gerne sender en pakkelabel til dem, hvis de ikke vil lægge ud for fragten. Derudover at jeg vil kompensere dem med 200kr for ulejligheden, hvis de sender dem retur. De nægter dog fortsat.

MVH Morten

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

I første omgang er der den reelle mulighed for at pakken ikke er leveret til den forkerte modtager, men til anden forkert adresse. Dette må du få afklaret med PostDanmark. (ja chancen for at det er sket er måske ikke den største, men en reel mulighed).

Kan du få dokumenteret af PostDanmark at varen er udleveret på korrekt adresse må du give den tidligere kunde en skriftlig opfordring om at udlevere pakken efter aftale. Nægter denne stadig at have modtaget pakken må du overveje en civilsag.

Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil politianmelde ham.

har han modtaget noget som ikke er til ham. Må det være bedrageri eller omgang med hittegods

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)