Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriepenge Udbetaling

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Jeg har i weekenden et deltidsjob, og havde egentlig ikke skænket feriepenge en tanke, men når jeg i anden anledning loggede ind på borger.dk (Feriekonto) Kan jeg se at der står x antal kroner som feriepenge fra min arbejdsgiver, og kan desuden se at jeg har 25 dage eftersom jeg overhovedet ikke har holdt ferie endnu..

Da det blot er et deltidsjob og jeg også arbejder fuldtid ved siden af vil jeg gerne bare have alle feriepengene for alle 25 dage udbetalt med det samme.. Men hvordan fungerer den process? Jeg kan se at jeg kan gå ind og ansøge om det, men er det så min arbejdsplads som skal udbetale dem, eller har de allerede udbetalt dem til feriekonto som står for at formidle dem videre til mig? Skal jeg "Cleare" med min arbejdsgiver at jeg holder ferie? Og kan jeg godt ansøge om at få alle 25 dage udbetalt og dertil nævne at jeg holder ferie fra f.eks i morgen og 25 dage frem og så stadig arbejde i weekenderne, eller er det banlyst at arbejde når jeg har oplyst at jeg holder ferie fra og til en bestemt dato? Er jeg i så fald virkelig tvunget til at holde 25 dages ferie? Det er jeg jo ikke interesseret i, jeg vil blot have pengene udbetalt..

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ferie penge er til for at du får løn under ferie, holder du ikke ferie men arbejder og får løn, har du derfor ikke ret til ferie.

Så ja du skal holde ferie for at få udbetalt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)