Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generationsskifte/overtagelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den helt spæde fase vedr. evt. overtagelse af en produktionsvirksomhed. Sælger og jeg har indledningsvis kun haft nogle få samtaler om hvorledes overtagelsen skal foregå, og her er vi begge enige om at det skal gøres i form af et generationsskifte. Det skal nok nævnes at jeg hverken er familie eller betroet medarbejder, dog har jeg tidligere arbejdet i virksomheden - dette er dog 11 år siden. Jeg har dog siden haft en ledende stilling i en lignende virksomhed, hvilket betyder at jeg ikke starter på bar bund. 

Indenfor den nærmeste fremtid har vi aftalt at vi skal sætte os ned sammen, for at se om vi kan blive enige om den videre process. I den forbindelse er jeg i færd med at lave en tjekliste med punkter og spørgsmål, så jeg forhåbentlig kan få tilstrækkelig information til at komme videre med en evt. forretnings/handlingsplan. Jeg vil derfor gerne høre jer alle, om i skulle ligge indenfor med viden, som kunne være nyttig for mig, inden vi skal have den næste snak. Der kunne måske siden nogle derude, som allerede har en erfaring med et generationsskifte? 

Yderligere kan jeg informere jer om at der er tale om en personlig ejet virksomhed, hvorfor der derfor ikke findes mange oplysninger omkring denne offenligt tilgængelig. 

Jeg har allerede brugt en del tid på at søge på nettet og har i den forbindelse også fundet en hel del informationer. Jeg synes dog umiddelbart at mængden af informationer kan være overvældende og derfor, kan det bekymret mig om jeg nu tager den informationer til mig, som er bedst egnet til min givne situation. Jeg håber derfor på at nogle friske øjne og evt. prsonlige erfaringer fra jer, kan guide mig i den rigtige retning. 

Jeg vil på forhånd takke jer for at i tager jer tiden til at læse dette og skulle i ønske jer yderligere information, skal jeg være mig for at stille dette til rådighed for jer. 

Mvh. G.S.H

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal have en revisor med ind over helt enkelt - en som kan samle alle de tal som netop ikke er offentligt tilgængelige - på en seriøs måde. Er der en aut. revisor på virksomheden kan denne måske bruges

At overtage personlig virksomhed, hvor alle aftaler skal fornyes er ikke helt enkelt, så du skal ikke læse dig til det her - men sammen med sælger betale for konkret info

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Mange tak for dit svar. 

Jeg vil helt sikkert også gøre brug af en revisor. Jeg har dog et behov for at gøre nogle indlendende øvelser, der forhåbentligt vil indikere hvilke muligheder der er i projektet - dette for at undgå at spendere penge på noget, som måske i en tidligere fase viser sig ikke at kunne lade sig gøre. 

Derfor er jeg på haft efter evt. erfaringer, gode råd og lignende, som jeg kan gøre brug af i denne indledene fase.

Jeg er derfor meget interesseret i al input som folk måtte mene kunne være relevant for mig. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)