Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man reklamerer for hobbyvirksomhed?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Har et par simple (håber jeg) spørgsmål om at drive hobbyvirksomhed.

- Må man reklamerer for sin hobbyvirksomhed?
- Lave hjemmeside/facebookside?
- Hvis ens hobbyvirksomhed er ens eneste indkomst (får heller ingen dagpenge el andet lign), er det så stadig en hobbyvirksomhed?

På forhånd tak
Janni

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Janni Johansen:

Hej
Har et par simple (håber jeg) spørgsmål om at drive hobbyvirksomhed.

- Må man reklamerer for sin hobbyvirksomhed? - Ja, du må gerne lave reklame for din hobbyvirksomhed
- Lave hjemmeside/facebookside? - Ja
- Hvis ens hobbyvirksomhed er ens eneste indkomst (får heller ingen dagpenge el andet lign), er det så stadig en hobbyvirksomhed? - Ja, men husk lige at opgive din indtægt til SKAT.

På forhånd tak
Janni

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Janni Johansen:
-

1 Må man reklamerer for sin hobbyvirksomhed?
2 - Lave hjemmeside/facebookside?
3- Hvis ens hobbyvirksomhed er ens eneste indkomst (får heller ingen dagpenge el andet lign), er det så stadig en hobbyvirksomhed?

1 og 2 ja - 3 - det er ikke en hobby virksomhed hvis den drives med indtægt for øje. Hobby virksomhed er ikke en virksomhedsform, men en skattemæssigt sag, hvor hobbyvirksomhed ikke kan have fradrag for underskud - læs om hobbyvirksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Tilmeldt 9. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Kort fortalt.

Jeg er uden arbejde (selvvalgt) og går hjemme med min datter med pasningstilskud fra kommunen. - Hvor reglen er at man ikke må tjene en krone ved siden af.

Jeg er hobby fotograf og har haft efterspørgelse fra andre end familie og venner. Jeg har derfor valgt snart at stoppe pasningsordningen i 2 mdr og bliver på det tidspunkt 100% forsørget af min kæreste. Er det så ikke muligt at kalde det en hobbyvirksomhed, når indtægterne herfra er uforudsigelige og ikke særlig høje? Samt når det er for en begrænset periode.

Og hvordan retfærdiggøre man at må reklamerer uden at have en eller anden indtægt for øje...?

Vh Janni

Tilmeldt 9. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

.

Tilmeldt 9. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svaret.

Kort fortalt.

Jeg er uden arbejde (selvvalgt) og går hjemme med min datter med pasningstilskud fra kommunen. - Hvor reglen er at man ikke må tjene en krone ved siden af.

Jeg er hobby fotograf og har haft efterspørgelse fra andre end familie og venner. Jeg har derfor valgt snart at stoppe pasningsordningen i 2 mdr og bliver på det tidspunkt 100% forsørget af min kæreste. Er det så ikke muligt at kalde det en hobbyvirksomhed, når indtægterne herfra er uforudsigelige og ikke særlig høje? Samt når det er for en begrænset periode.

Og hvordan retfærdiggøre man at må reklamerer uden at have en eller anden indtægt for øje...?

Vh Janni

Nu har jeg lige været inde og læse din artikel igen.

Og i forhold til hvad du skriver (og hvad skat skriver) omkring kriterierne for hobbyvirksomhed vs seriøs virksomhed.

Så kan jeg i mit tilfælde sige: 

Jeg kommer ikke til at tjene mere end 50.000kr på 12mdr

Jeg bruger i stor grad mit fotoudstyr privat.

Jeg vil gerne dele mit "arbejde" på de sociale medier - men hvem deler ikke billeder?

Nej min "virksomhed" vil ikke være interessant for en anden at købe. Da den består af mig og mit kamera.

Jeg har ingen forretnignsplan eller budget.

Vil gerne betale den skat jeg skal. Vil dog bare helst undgå at skulle oprette en "rigtig" virksomhed lige nu. Da det kun er for en 2 mdrs periode. Men vil samtidig gerne gøre det rigtige/lovlige.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan naturligvis ikke reklamere når du går hjemme og reglen for pasningstilskud er, at du ikke må tjene en øre

Du må så heller ikke omsætte 50.000 kr - du må slet ikke tjene penge, som du skriver, og reklamerer du med gratis - er der en klar risiko for, at kommunen mistænker social bedrag. Du kan jo tale med kommunen om du har nogen muligheder - men thats alla

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det et lige netop derfor jeg stopper med pasningstilskuddet i 2 mdr. Her modtager jeg ikke hjælp nogen steder fra.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Janni Johansen:
Er det så ikke muligt at kalde det en hobbyvirksomhed, når indtægterne herfra er uforudsigelige og ikke særlig høje? Samt når det er for en begrænset periode.

Du kan da kalde det, hvad du vil, men jeg forstår ikke rigtig pointen.

Du har en periode uden anden indtægt.

Du skaffer dig en mindre indtægt ved at fungere som fotograf.

Du fører et regnskab og sørger for at fakturere korrekt (Brug Dinero, så går det stort set af sig selv).

Du betaler den skat, du skal.

Du lader være med at trække udgifter til udstyr fra (fordi det er dit private udstyr, som du bruger privat).

Så kan du bare reklamere, alt det, du har lyst til. Det er helt problemfrit.

Om du kalder det hobbyvirksomhed, er fuldstændig ligegyldigt.

God vind med det.

Hans

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)