Jeg har ikke lavet andet end at manipulere søgemaskiner de sidste mange år. Og derfor jeg ved hvor nem msn er at manipulere i forhold til Google. Msn er næsten slet ikke i stand til at filtrere junk links fra reelle incoming links. I hvert fald ikke i forhold til Google.
Men skulle de som du siger have forbedret deres teknologi, er jeg også bange for at de bliver udfordret yderligere. Jeg tror slet ikke de har været udsat for de grovkornede manipuleringsforsøg som Google har været udsat for i årevis, da deres volumen slet ikke gør det attraktivt for blackhattere at målrette deres kampagner mod dem, hvilket nok ikke har stress-testet deres teknologi for "manipuleringshuller".
Skulle de få større del af markedet er jeg overbevist om at deres teknologi bliver ramt af en voldsom anden bølge af sofistikeret spam.
Der ER flere og flere der søger på MSN og Live.com og de sender flere og flere besøgende videre. På nogle af de sites jeg arbejder med udgør MSN og Live.com nu op til 3-5% af søgereferrers. Det er næsten det dobbelte i forhold til sidste år
Jeg var lidt "væk" der jeg skrev dette indlæg...... det var præcis dette jeg mente, eller spurgte om mht msn.com. Fra at gå fra en søgning fra msn.com på under 0,1-0,2% er vi idag oppe på 1-2% men med meget meget gode placeringer!....Selvfølige er google vores alles et-og-alt.
Ville bare hører andres observationer, selv om de stadig er i de små og få.....
Jeg kunne godt tænke mig at vide om det generalt er billigere pr. søgeord/klik at annoncer på MSN og Yahoo end på Google?
Google er totalt markedsledende, så måske MSN og Yahoo har måske sænket prisen for at lokke kudner derovre
vi har kontaktet Yahoo Search marketing, og de siger at Jubii ikke er trådt ud af samarbejdet. Det er tilsyneladende Jubii der ikke helt har styr på deres side.