Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af perpetuity gæld mellem privatpersoner

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære alle

Efter at have ledt på nettet efter nogle uddybende informationer vedr. lån mellem private uden held skriver jeg nu her.

Jeg er en studerende, der har nogle meget specifikke mål med karrieren, der da også går efter planen indtil videre. Ikke desto mindre er det stor finansiel usikkerhed omkring mine nuværende planer, idet jeg ikke kommer fra en formuende familie (ingen far og langtidssygemeldt mor på kontanthjælp) og SU'en samt studiejob på ingen måde er tilstrækkeligt. 

Eftersom jeg er klar over, at ingen bank vil låne mig det beløb jeg søger eftersom min nuværende indkomst er for lav, og vil være det indtil efter endt studium, arbejder jeg på at finde en privatperson, der vil være villig til at låne mig beløbet i stedet. Jeg kender personligt en række velhavere, der med lethed kunne yde beløbet - HVIS det kan lade sig gøre. 

Det jeg har i sinde er at stifte en såkaldt 'perpetuity' gæld (engelsk). Ved at modtage en lump sum med det samme og aftaler påbegyndelse af evighedsbetalingen efter endt studium vil jeg sikre alle tænkelige udgifter resten af studiet samtidig med, at långiver får en meget fordelagtig forretning, eftersom perpetuities som bekendt er de mest ønskværdige investeringer. 

Det eksakte beløb har jeg ikke beregnet endnu, men et hurtigt overslag vil være i omegnen af 800.000kr - 1.000.000kr.

Har nogen af Jer erfaring med eller viden omkring stiftelse af denne slags gæld mellem ikke-beslægtede privatpersoner? 

Alle seriøse svar vil være dybt værdsat herfra.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at skrive på dansk frem for at bruge alle mulige engelske fagtermer.

Hvad mener du med evighedsbetalingen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Min indsigt i finansielle termer er strengt funderet i engelsk undervisning og engelske fagbøger, og jeg har ikke kunnet oversætte perpetuity til noget fornuftigt på dansk, andet end "evighedsbetaling".
Hvis du googler britiske "consols" ser du et eksempel på en veletableret slags perpetuity, der har eksisteret i lang tid.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)