Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

når man er kørt fast...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lavet en 5 punkt plan som jeg, på mit arbejde ønsker at præsentere for min arbejdsgiver. Vi er en lille virksomhed der er kørt lidt fast, og har nedadgående salg. Jeg vil gerne komme med et konkret forslag til hvad man kan gøre...

Er der nogle som syntes det er forkert eller upassende at komme med indput til arbejdsgiver, omkring driften af virksomheden? Eller har andre ider til hvad man som ansat kan gøre for at hjælpe den virksomhed som man er en del af og er glad for...

Mvh. Christian E

Virksomheds Strategi
Fem punkter for fremdrift


1. Opbyg netværk
Gode relationer til vores branches samarbejdspartnere, leverandøre, private
organisationer, offentlige organisationer og konkurrenter

2. Identificer interesser i branchen
Hos (xxx) sælger vi kvalitets Elcykler og arbejder hen imod at lave en guide,
der informere om fordelene og merværdien af et mere kvalitativt produkt...
Her har vores leverandøre som sælger os Elcykler en åbenlys interesse, men det har
de danske miljøorganisationer også. De har for eksempel PR medarbejdere,
journalister og en general samarbejdsvillighed imod det som gavner deres sag. De
kan komme med udsagn vi kunne bruge, nogle udsagn vi kan gengive i vores
markedsføring.

3. Spørg branchens eksperter
De fleste brancher har nogle eksperter som er kendt for deres specialiseret viden
inden for et bestemt område. Vi kunne booste kvaliteten og troværdigheden af vores
indhold på hjemmesiden hvis vi kunne overtale en eller flere eksperter om at
komme med deres indput på opgave vi udføre.
Det er ofte gratis, og vi kommer indirekte til at betale igen ved at eksponere dem og
styrke deres ekspert position. Vores links til deres hjemmesider og sociale medier er
også værdifulde for dem.
Hvis ikke vi kan overbevise nogen, kunne vi også selv lave en plan for hvordan vi
gennem vedholdenhed, dygtighed og gode historier positionere os selv som
eksperter inden for kvalitets Elcykel området.

4. Kommunikationen
Vi skal skrive til mennesker og optimerer til Google. Vi skal vide hvem vores
målgruppe er, og lave kloge beslutninger i vores beskrivelser så vores budskab
giver mening for vores målgruppe.

5. Vi bruger links udadtil
Når vi bruger links til andre hjemmesider sender vi selvfølgelig folk væk fra vores
hjemmeside. Men hvis vi linker væk til noget der virkelig giver mening, et direkte
link til nogle producent detaljer på et produkt eller nogle højopløselige billeder, kan
vi levere en merværdi når man bruger (xxx). Vi kan underbygge vores
ekspertise og viden inden for kvalitets Elcykler ved at linke til artikler, youtube
videoer og tekniske informationer.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Næh, det er da et glimrende initiativ. Jeg synes bare, at du først skal lægge en føler ud i stil med. "Du, chef, jeg har tænkt på nogle ting, som vi måske kunne lave om. Hvad siger du til det?" Det ville jeg da blive glad for. Han vil nok spørge ind til det, så du skal være klar med et svar i retningen af "jeg skriver det lige ned"... God vind med det!

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var din chef ville jeg blive meget glad for du kom med dine inputs.

Især taget betragtning af dine meget konkrete forslag som direkte kan implementeres. 

I say, go for it!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Alsbjerg Hørup:
konkrete forslag som direkte kan implementeres. 

Så er spørgsmålet bare om de har den store virkning - Vi kander jo intet til deres produkt eller hvem kun kundegruppen er, så er det jo også svært at vurdere om forslagene vil have nogen virkning.  På mig virker som en noget akademisk fremgangsmåde, uden det store fokus på salg.  

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Søren Alsbjerg Hørup:
konkrete forslag som direkte kan implementeres. 

Så er spørgsmålet bare om de har den store virkning - Vi kander jo intet til deres produkt eller hvem kun kundegruppen er, så er det jo også svært at vurdere om forslagene vil have nogen virkning.  På mig virker som en noget akademisk fremgangsmåde, uden det store fokus på salg.  

Enig - men tit er man bare nød til at gøre noget for at komme ud af en fastlåst position.
Måske øger det ikke salg hvis han implementere de fem punkter, men positionen de er i vil ændre sig efterfølgende (de er blevet klogere) - med den forhåbentlig positive effekt at et sjette punkt dukker op som rent faktisk vil øge salget. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har flere gange nedskrevet og fremlagt forslag til forbedringer i de virksomheder jeg har arbejdet for.

Det er altid blevet positivt modtaget, men desværre har der aldrig været den store interesse i at implementere mine forslag. To af virksomhederne er lukket i dag, så de skulle nok have taget mine ideer mere seriøst Stick out tongue

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Alsbjerg Hørup:
Måske øger det ikke salg hvis han implementere de fem punkter, men positionen de er i vil ændre sig efterfølgende (de er blevet klogere) - med den forhåbentlig positive effekt at et sjette punkt dukker op som rent faktisk vil øge salget. 

Det er vildt klogt sagt, Søren.

Det er så centralt, at de ting, man fokuserer på har tendens til at vokse - også i retningen, som man ikke har forudset.

Desværre ser man (hvilket Carsten J's oplevelser også antyder) at virksomheder på vej i krise ikke har rum til udvikling med helikopterblik.

Jeg er helt enig i, at trådstarter skal gå til sin chef, og jeg synes, at Jørgens tilgang er dejlig blid. Man skal jo ikke udstille chefen som en idiot, men nærmere gøre det muligt for ham at føle, at ideerne er hans egne. Det gør man ved at "blive pålagt" at fremlægge sine tanker. 

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)