Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra kina/told

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smart2shop.dk Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej 

da jeg skal til og lave noget import af vare til videre salg fra kina, og det er første gang.

har selvfølgelig cvr nr og importregistret.

men har søgt efter info om hvordan jeg helt præsis gør.

jeg har jo selvfølgelig fundet en leverandør. og får mit cvr nr på pakken.

men hvordan gør jeg så med told?

tænker mere hvordan opgiver jeg den varekode fra toldtariffen ? og hvornår skal jeg gøre det ? 

fordi tænker fragt firmaet udregner jo told osv. 

men er der nogle der kan fortælle mig hvordan/hvorfor jeg skal gøre ?

på forhånd tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil speditøren uanset om det er Post danmark , UPS, DHL eller andre forstår indfortoldningen, så normalt skal du intet foretage dig, du bør dog være  opmærksom på om at speditøren har brugt den rigtige varekode, hvilket vil fremgår af tolddokumenterne som de typisk mailer dig nogle dage efter varen er ankommet.   Kender du pakkens track and trace nr. kan du med fordel oplyse speditøren om den rigtige varekode inden varen ankommer til DK.

Tilmeldt 2. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smart2shop.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ja okay tak for svar

troede jeg skulle ind på skat og lave en attest om at nu modtager jeg en pakke med det indhold osv

så det vil sige hvis den nu kommer med DHL så kan jeg nemt skrive til dem at jeg forventer der kommer en pakke med 10 stk af det med den vare kode også tjekker de om de synes det er rigtigt ?

hvad så hvis jeg laver en meget lille ordre måske ved alixpress den kunne vel nemt (ryge) igenmen told uden og blive tjekket hvis nu den kun er på 50 kr. hvordan sørger jeg så for at der er betalt told af den. skal jeg selv skrive til skat at jeg har fået den her pakke med den værdi og den varekode. og jeg ønsker og betale told af den

tak for hjælpen :D

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

maxf:
kode også tjekker de om de synes det er rigtigt ?

Næ nej det er dig som importør der har ansvaret for at bruge den rigtige varekode, speditøren tjekker ikke noget som helst mht. varekode. Personligt har jeg gang på gang oplevet at speditører bruger en forkert varekode.

Ja du kan skrive skrive til kurerfirmaet, men du skal kende pakkens track & trace nr.  Det vigtige er at du skriver til deres toldafdeling, ring og få deres mail adr. dem fremgår ikke altid af deres hjemmeside.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)