Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsloven og Realkreditten

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en venlig besked fra vores realkreditselskab hvor de gerne ville have os til at gøre noget for dem. Jeg er rasende over adfærden omkring bidragssatser og hører til den gruppe der i December fik et godt tilbud om at flytte et gammelt Nykreditlån til et nyt Totalkredit ditto, og 6 uger efter fik gevaldige bidragsstigninger.

Da jeg er sur og usamarbejdsvilllig kom jeg til at tænke over markedsføringsloven som i §1 og §2 siger:

 

§ 1. Erhvervsdrivende omfattet af denne lov skal udvise god markedsføringsskik under hensyntagen til forbrugerne, erhvervsdrivende og almene samfundsinteresser.

Stk. 2. Markedsføring, der angår forbrugernes økonomiske interesser, må ikke være egnet til mærkbart at forvride deres økonomiske adfærd.

Anvendelsesområde

§ 2. Loven finder anvendelse på privat erhvervsvirksomhed samt på offentlig virksomhed, i det omfang der udbydes varer og tjenesteydelser på markedet.

Stk. 2. § 1 og § 13, stk. 3 og stk. 8, nr. 1, finder ikke anvendelse på finansielle virksomheder, i det omfang erhvervs- og vækstministeren har udstedt regler på det pågældende område.

Stk. 3. § 13, stk. 2 og 4-6, og §§ 15 og 16 finder ikke anvendelse på finansielle virksomheder.

Hvis det var enhver anden virksomhed end et realkreditinstitut så var der næppe tvivl om at et tilbud om nedsat pris på arbejdet med at omlægge lån var designet til at ændre kundeadfærd, og der er næpppe helller stor tvivl om at beslutningen om at børsnotere en virksomhed som Nykredit ikke skete på 6 uger.

Hvordan ser Aminoer den markedsføringslovsmæssige side af dette? Må eks. et realkreditinstitut bryde 1 stk 2?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)