Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plæneservice / Græsslåning.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i mange år haft en drøm om at starte selv med en lille bibeskæftigelse hvor jeg servicerer de lokale erhvervsdrivendes gråsplæner og udenoms arealer... 

Der vil være en start udgift til udstyr på ca 100.000 så det er til at overskue da det efter en tid stadig vil have en god gensalgsværdi.

Som så mange andre så har jeg en masse spørgsmål :

 

1. Jeg skal investere ca 100.000 til brugt udstyr, hvordan foregår det med dette ? Kan jeg trække det fra når jeg reelt ikke har nogen indtægter endnu ? Eller hvordan foregår det ?

2. Gulpladebil... Hvis en sådan bruges 50/50 firma/privat hvordan foregår dette så ?

3. Privatbolig som firma adresse.. Kan man få et skattefradrag for at bruge private m2 til erhverv ?

4. Nogen der kender til nogle priser for starthjælp hos en revisor ?

5. Nogen der kender til m2 priserne / timepriserne i jeres område på dette område ?

 

Håber i kan bidrage med lidt hjælp.

 

På forhånd tak

Fra Vamdrup
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Inden du går ud og investerer i brugt græsklipper udstyr, så skal du se dig godt for

de "store" firmaer der tilbyder denne service kører 2 nogle 3 sæsoner med maskinerne, herefter har de kørt så mange timer at hvis

du ikke selv kan skrue i dem er de for dyre at holde kørende. du skal trods alt tænke på, hvis nu maskinen går i stykker ved en kunde og du

har 1 maskine, hvad så med de næste kunder hvis den skal stå på værksted og vente på 1 reservedel i 1 eller 2 dage?

 

mht priser, nogle kører m2 pris nogle pr. time hvad der er bedst er op til dig selv at vurdere, er der tørt længe gror det ikke og der er intet at lave

kommer der vand så skyder det frem og skal klippes oftere...

der er også hvordan det skal klippes, skal kanter klippes manuelt, er der bede, skråninger m.m.m.

mht m2 priser på de større licitationer, så ligger de og kæmper fra 10 øre pr m2 og opefter

Held og lykke med projektet

 

_______________________

Revidan.dk - Rengøring - Vinduespolering - Facaderens - Algebekæmpelse

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 syntes det lyder som en plan det du har gang i der... og vil også mene at du har tænkt tingene igennem og ikke bare springer ud i det og håber på det bedste.

ang. dine spørgsmål:

1. Jeg skal investere ca 100.000 til brugt udstyr, hvordan foregår det med dette ? Kan jeg trække det fra når jeg reelt ikke har nogen indtægter endnu ? Eller hvordan foregår det ?

Ja det kan du godt, det hedder investering i virksomheden. dvs. at du hvis ikke du har nogle indtægter men kun udgifter i virksomheden den første mdr. f. eks. så har du negativ moms dvs. at du får penge tilbage fra skattefar (husk kvitering/faktura på alt) (dagskvitering husk stempel og underskrift fra personen du køber varen af)

2. Gulpladebil... Hvis en sådan bruges 50/50 firma/privat hvordan foregår dette så ?

Det beste ville være hvis du gør følgende i stedet for at købe bilen eller lease bilen igennem firmaet og derved skal beskattes 30 % af nyverdien af bilen min 160.000 om året da du bruger den privat. ville jeg anbefale at du privat leaser den i stedet betaler hvad det koster (2000-3000 pr. mdr. ca.) med dine penge du får efter skat og så holder kørebog altså oplyser hvor mange km. du har kørt for firmaet og så få et kørselsfradrag i stedet. det kan bedre betale sig og er meget nemmere at holde styr på.


3. Privatbolig som firma adresse.. Kan man få et skattefradrag for at bruge private m2 til erhverv ?

du kan godt bruge din hjemmeadresse som firmaadresse og jeg er ikke 100 % sikker men ville mene at det er ligemeget om du har et lokale som kontor eller du bruger kælderen i huset. jeg vil tro at du ikke bare kan sætte en computer op i stuen og så sige det er kontoret og det skal koste ex antal kroner. men hvis det er et rum for sig selv skulle jeg ikke mene at det er noget problem. men prøv at spørge skat, de ved det vel.


4. Nogen der kender til nogle priser for starthjælp hos en revisor ?

jeg kender et firma jeg selv har brugt til at starte firma engang de kan hjælpe med alt. oprettelse af virksomhed rådgivning stiftelse og service samt bogføring m.m for en 20.000-30.000 kr. ca du kan også lease deres ydelse for mener det er 1000 kr. om måneden. jeg har et nummer her Hotline +45 70270076 de er super flinke og kan hjælpe dig med alt. (de nævnte priser er ca priser.)

5. Nogen der kender til m2 priserne / timepriserne i jeres område på dette område ?

den sidste kan jeg ikke hjælpe med, det har jeg ingen anelse om.

håber der var noget du kunne bruge og held og lykke

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Hvis jeg lige må komme med en kort kommentar, så skal det under ingen omstændigheder koste 20 til 30000 kr og få lavet sit regnskab af den størrelse!!!!!!!!!!!!!!

Max 10-15000kr om året incl alt også momsopgørelse!!!

Ring lidt rundt og hør, og få så en skriftelig aftale om prisen på revisors honorar.

Mvh Ulrik

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kdn

Hvordan går det med dit græsslåning og haveservice ?

Jeg er selv ved at starte noget op med græsslåning og haveservice her i København og i Nordsjælland, og kunne godt tænke mig at høre om dine erfaringer med priser osv. Om de holder

Min egen lille side kan ses her :

græsslåning

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)