Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ansættelse kontrak

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle..

Jeg er ved at ansætte en ny medarbejder som har sit eget lille firma ved siden af det arbejde som hun får hos mig,( Samme branche ) men i følge aftale, så lukker hun det ned når prøvetiden er overstået hos mig på de 3 mdr..

 Men må jeg skrive dette i en ansættelse kontrakt. som her er formuleret:

14. Øvrige væsentlige vilkår

14.1 Medarbejderen forpligtiger sig efter prøve tiden på de 3 mdr. at lukke sit eget CVR nummer, hjemmeside og Facebookside ned. 

 

På forhånd tak for hjælpen.

Christian Birch

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du bør nok købe dig lidt rådgivning hos en advokat med speciale i ansættelsesret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville skrive inden for prøvetidens sidste 14 dage. Du vil så kunne kontrollere OM det er lukket og er det ikke kan du altid INDENFOR prøvetiden bringe ansættelsen til ophør

Jeg ville så tilføje, at ved lukning af selskabet og facebook i prøvetidens sidste 14 dage, ophører prøvetiden fra begge sider samtidigt - så den pågældende kan lukke i vished om en vis fastansættelse (som nok er grunden til du skriver EFTER

Og JA en advokat kan sikkert smukke det yderligere til

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

guldcenter.dk:
14.1 Medarbejderen forpligtiger sig efter prøve tiden på de 3 mdr. at lukke sit eget CVR nummer, hjemmeside og Facebookside ned. 

 

Den formulering giver jo ikke rigtigt den ønskede effekt, for der er jo intet der forhindre hende i at være ansat eller starte nyt firma.

Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 14
Fra  IDEAH Law House ApS Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Umiddelbart er der ikke noget til hinder for at skrive det i ansættelseskontrakten. Jeg tænker bare umiddelbart, at dette ikke begrænser hende fra at oprette lignende firma igen under ansættelsen. Der ville det nødvendigt at indsætte en konkurrenceklausul.

Jeg kan hjælpe dig med dette, hvis du altså ikke allerede har fået indgået aftalen. Jeg er jurist hos et juridisk rådgivningsfirma, som hjælper små og mellemstore virksomhedder.

Du kan se mere på vores hjemmeside www.ideahlaw.dk  

Du er også velkommen til at sende mig en mail, så kan vi tage en uforpligtende snak og jeg kan eventuelt komme med en god pris til dig. Du kan skrive på as@ideahlaw.dk

Med venlig hilsen 

Anne-Sophie Bang 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ChrisBHansen:
Umiddelbart er der ikke noget til hinder for at skrive det i ansættelseskontrakten. Jeg tænker bare umiddelbart, at dette ikke begrænser hende fra at oprette lignende firma igen under ansættelsen. Der ville det nødvendigt at indsætte en konkurrenceklausul.

 

Undskyld, men det virker ikke som et særlig godt råd.

Nu er jeg ikke jurist, men det er min opfattelse at en konkurrenceklausul primært dækker perioden EFTER medarbejdere er fratrådt, samtidig med at medarbejdere skal have været ansat i en betroet stilling. Samtidig er arbejdsgiveren forpligtet til at betale medarbejderen en økonomisk kompensation i perioden klausulen gælder. Er dette ikke opfyldt vil klausulen slet ikke være gyldig.

Jeg ville indsætte noget i stil med:
Medarbejderen er forpligtet til at anvende sin fulde arbejdskraft i nærværende ansættelse, og må ikke uden virksomhedens skriftlige samtykke påtage sig eller påbegynde andet arbejde af erhvervsmæssige karakter.

Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 14
Fra  IDEAH Law House ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hae du helt ret i. Der har jeg været en kende for hurtig! 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)