Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg når en håndværker springer fra det tilbud han har givet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Aurum.dk Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer

Nu er det min tur til at spørger jer andre om hjælp.

Min håndværker som bygger adskillige huse for mig, springer pludselig fra det tilbud han har givet. Årsagen er at han nu har for travlt og først kan starte til december måned. Aftalen blev indgået medio maj måned. Mundtligt blev det aftalt at han skulle starte 14 dage efter byggetilladelsen forelå. Vi får byggetilladelsen på onsdag, men jeg kan ikke vente 2,5 måned ekstra på at han går i gang med byggeriet. I givet fald vil byggeriet blive ca. kr. 40.000 dyre pga. vinterbyggeri og jeg kan ikke efterkomme forespørgslen på boliger hvis ikke vi kommer i gang nu.

Entreprenøren har da også lige udsendt sin egen avis i denne uge, hvor han skriver at han kan starte byggeriet 12 uger efter første kontakt og være færdig 6 måneder efter denne kontakt. Min umiddelbare tanke er, at han har fundet andre projekter som han tjener mere på og derfor ikke vil bygge mere for mig.

Jeg har endnu ikke endelig accepteret at han bare træder ud af kontrakten, men jeg har fundet en anden entreprenør, som dog ender op med at være kr. 50.000 - 80.000 dyre end det oprindelige tilbud.

Hvad gør jeg så jeg ikke selv kommer til at hænge på den ekstra regning, altså sådan rent juridisk. Håber på et hurtigt svar, da jeg gerne skulle i gang med at bygge indefor 14 dage.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Forhandl med ham og få ham til betale for vinterbyggeriet  - og så er det jo stadig billigere end alternativet -

Og som jeg forstår det - er det en du har et "forhold til" - så bliv ved med det - det kan kun gavne begge parter.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Aurum.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en kontrakt vi har indgået og underskrevet for 3 måneder siden.

Bygge start skulle dog ikke være før end der lå en byggetilladelse og jeg sagde go for det.

Det meddelte jeg ham at der var for mere end en måned siden.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står der i kontrakten om byggestart? (Ikke hvad der er sagt ... det husker den ene nemlig altid bedre end den anden)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Aurum.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står byggestart efter aftale.

Men i en offentlig udsendt avis skriver han netop det han har aftalt med mig, at han kan starte indenfor 12 uge og være færdig på et halvt år. Jeg tegnede og underskrev en kontrakt med ham d. 19. maj 2016 og betalte kr. 20.000 i første rate der.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er vel også om du har "råd" til at bruge ham hvis han egentligt ikke gider?

Måske kan du presse ham til at sige ja til aftalen og derved få det billigere, men hvem gider have en håndværker til at lave nogen han ikke er motiveret til at lave? Jeg tænker på sandsynligheden for at det bliver gjort med halvt øje, at der ikke lige bliver brugt den ekstra time på at alt er 110% ok osv....?

Samtidig, så er det vel fair at han giver en udmelding om at han ikke har tid lige nu? Han har en aftale med dig, men som jeg kan forstå det, så har start-datoen været ret ukonkret? Har han andre opgaver på hånden, så er det vel fair nok at han har satset mere på den sikre opgave der med sikkerhed giver ham omsætning fremfor blot at udskyde andre opgaver for at være klar nu du nu ringer....?

Hilsen Morten

Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Aurum.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres indlæg.

Jeg finder en løsning. I behøver ikke skrive mere her.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Aurum.dk:

Min håndværker som bygger adskillige huse for mig, springer pludselig fra det tilbud han har givet. Årsagen er at han nu har for travlt og først kan starte til december måned. Aftalen blev indgået medio maj måned. Mundtligt blev det aftalt at han skulle starte 14 dage efter byggetilladelsen forelå. 

Det er svært at give et råd, når ingen ved, hvad aftalen indebære. Står der ikke sort på hvidt noget om tidsfrister, kan du næppe gøre det store. Du kan ihvertfald ikke bevise, at han har brudt aftalen, hvis det er aftalt mundtligt...

Hvis det med start står et eller andet sted i kontrakten, kan du kræve, at håndværkeren betaler de extra udgifter, som du måtte få pga hans kontrakt brud, men det vil nok kræve en lang og sej kamp. Og så ender du bare op med advokatomkostninger, dvs er du heldig ender det måske med et lille plus, er du uheldig, ender det med et samlet minus...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)