Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man regne med Google Analytics?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg benytter mig af Google Analytics, og har brugt det på alle mine hjemmesider. Men jeg har lagt mærke til at Google Analytics fortæller, at jeg stadig får besøgende på nogle af mine slettede hjemmesider??

Hvordan kan det hænge sammen? - og ja, jeg bruger et sporings-id

Håber nogle har et svar på denne gåde..?

Tak.

Tilmeldt 27. Jul 16
Indlæg ialt: 30
Fra  BunkFotoOgDesign.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

svaret til din overskrift er ja og nej

Google analytics viser dig alt det traffik som er registreret på dit google analytic ID. Dit ID er tilgængelig for alle, og kan derfor misbruges af alle som har lyst til det.   

Det traffik du ser på dit site som er offline, det er sikkert bare spam traffik du kan læse mere om det her.

https://www.analytics-toolkit.com/referrer-spam/socialbuttons.xyz/

Hvis du skal bruge dine google analytics data til noget fornuftigt, så skal du bla. finde ud af hvordan du genkender spam traffic, og for det sorteret fra.  

Hvis det ikke er spam traffik, så kan det være nogen som har lånt din hjemmesides layout, og har glemt at ændre dit Google analytics ID. Men det er nok mere usandsynligt. 

GRAFISK DESIGN | WEB DESIGN | LOGO DESIGN | PRODUKTFOTOGRAFERING 

BunkFotoOgDesign.dk 

Fra Gentofte
Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 28
Fra  creatic.design aps Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra du bruger en unik id for hver hjemmeside, du har tracking på.

Som nævnt kan der være en del spam-besøg. Domæner der reelt ikke har besøgt din side, men udnytter din id. Du kan med fordel frasortere dem. Der er flere møder at gøre det på, men kræver lidt ekstra programmering på Google Analytics (søg efter "spam google analytics" - der er flere gode danske forklaringer på hvordan man gør)

Hvis du bruger Google Webmaster Tools kan du afmelde sites og sider, du har fjernet. Det kan hjælpe med at fjerne nogle spøgelser.

Du bør altid opsætte en redirct for sider, du sletter - dette kan gøres på forskellige måder, men kan hjælpe dig med at overføre trafikken fra disse "døde" sider til sider, der stadig er i drift.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)