Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er hele landets politik ikke en misforståelse? Vores kamp burde dreje sig om andet

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

den alle laveste nævner der arbejder får færre kroner hvad jeg læse mig til i 2025 plan der fjernes jo grøn fradrag for de lavest lønnet ,

jeg læste nogle eksempler en her http://www.dr.dk/nyheder/penge/joergen-emborg-taber-paa-regeringens-2025-plan-heldigvis-er-han-godt-gift 

jeg har ikke fundet mange beregninger for de lavest lønnet i samfundet hvad denne plan betyder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold nu op. Ifølge den seneste vismandsrapport, og flertallet af økonomer i øvrigt, er det stort set gratis at fjerne topskatten. En fjernelse af topskatten vil give en væsentlig stigning i BNP, flere arbejdspladser og en øget produktivitet. Det er en no-brainer, men desværre er 'ondt i røven' en folkesygdom i dette land. Der er selvfølgelig mange andre ting man kan/bør ændre, men topskatten er et oplagt sted at starte.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik, det er jo netop det jeg påpeger, folk inklusiv vismænd og andre økonomer (og mig selv hidtil) ser på gruppen af topskatte ydere på en forkert måde.

Vi tror at det er initiativrige iværksættere der også bliver de helt store topskatteydere, men de har deres penge inkl. opsparing i deres holdingselskab, og har kun begrænsede topskatte problemer da de kun beskattes personligt af det de tager ud. Dem der i forvejen er lønnet med over 1million om året, de er ikke aflønnede på timeløn! Derfor vil de ikke arbejde mere tidmæssigt og de performer i forvejen optimalt hele tiden, det betales de for af deres arbejdsgiver for i forhold til skatten.

Skal staten have noget ud af topskattelettelser, er det derfor de funktionærlønnede der ligger over 480.000 som sikkert allerede har 10 timers overarbejde om ugen til 150% af lønnen. Dvs. de får i forvejen 400 kr. per overarbejdstime, dvs. de får ca. 180kr. efter skat, men det at de fremover stiger til 200 kr. (staten giver dem upfront 1600 kr. for 40 timers arbejde) vil gøre at de arbejder så meget mere ud over de 40 timer at staten tjener de 1600 hjem plus det som de fastlønnede (der ikke arbejder mere) gennemsnitligt skal have i skatte nedsættelse.

Og vil vi ikke hellere oprette en voksenelev stilling til 150 kr. i timen end vi vil sende en funktionær på overarbejde til 400 kr. i timen?

Vi ved jo heller ikke om funktionærer og højtlønnede timelønnede der potentielt vil nyde godt af en topskattenedsættelse ikke allerede yder deres optimale tidsmæssigt. Firmaerne vil jo faktisk godt have at folk også sover så de er friske når de er på arbejde. Jeg er nu ikke som sådan imod skattenedsættelser, men vi får mere ud af dem i bunden ved at fjerne skat på ting vi gerne vil have mere af som energi vand og mad.

Hvis staten opgiver at beskatte elektricitet og den energi der producerer det commercielt, det er ca. 12mia kr. så vil folk bruge flere el biler og få billig el varme og måske øge forbruget en smule, samlet vil de bruge det dobbelte svarende til at befolkning får luksus for 24 mia skattefrit svarende til at danskernes købekraft før skat forbedres som havde vi øget vores indtægt med 48 mia kr. men det koster kun staten 12mia!!!

Og hvis staten så fjerner transportfradrag og varmetilskud, så løber det sikkert lige rundt, men vi vil få et langt mere konkurrence dygtigt samfund hvor gartnerierne og andre storforbrugere vil klare sig bedre i forhold til udlandet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

har det haft nogen voldsom betydning at marginalskatten er gået fra over 68 til nu 56 - og topskatteloftet fra 250000 ca til ca 500.000

Arbejder cheferne mere? Sygeplejeskerne - har vi nogle måltal der viser at denne 12% sænkning + næsten dobbelt loft har fået det hele til svømme i honning egentlig

Jeg ved hvad mange vismænd og regnedrenge regner i dynamiske effekter og jeg skal gi dig skal jeg, men har virkeligheden rent faktisk fuldt med? 

Jeg synes forslaget med 5% ned op til 1 mio i indtægt er en fornuftig tanke, sammen med lettelser i bunden, og så synes jeg man skal holde op med al det- "Dynamiske effekter" taget på forskud. Tag lettelserne i huk, se de dynamiske effekter træde ind og evt skabe luft til næste sænkning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)