Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AKUTHJÆLP - Told. 611120 fra indien

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skal afgive en ordre som afsendes fra firmaet i Australien, men tøjet produceres i Indien.
Er ikke helt sikker på toldreglerne, og Skat var ikke behjælpelig. De fik det til at lyde somom at jeg da burde vide det, for de gjorde ikke?! Hmmm


Når jeg kigger på toldtariffen siger den 12%

Men der kommer også en "Toldpræference (142)" på 9,6%. Kan ikke finde noget på det udover at det er "Toldpræference i øvrigt".

Vil det sige det er 9,6% udover de 12%?
- Ellers hvordan og hvorledes?

Det er i bomuld, så koden er vidst 6111 20 90 00, hvis jeg har forstået det korrekt


Håber nogle toldkyndige kan hjælpe, skal give besked i morgen tidlig

På forhånd tak!


Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis der ikke er andre der vil prøve vil jeg godt gøre forsøget :)

Så vidt jeg ved, så er en toldpræference muligheden for nedsat told, hvis man kan dokumentere præferenceoprindelsen.

Varernes præferenceoprindelse skal dokumenteres ved et oprindelsescertifikat udstedt af toldmyndighederne i det land, hvor varerne har oprindelse eller ved en fakturaerklæring udstedt af producenten eller eksportøren. 

Så hvis du kan fremskaffe denne dokumentation kan du "slippe" med 9,6% told, ellers må du betale de 12%.

Hvis der skulle være nogen af anden mening må de jo give sig til kende, men det er min erfaring med toldpæference :)

Tilmeldt 3. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Toldpræference er som tidligere beskrevet Ganske rigtigt muligheden for at få nedsat told. Fra Indien er det sim regek ca 1/3. For at få nedsat tolden skal der med godset medfølge et korrekt udført GSP certifikat som bekræfter oprindelse I Indien. For at kunne bruge det, skal varen have oprindelse I et land med Præference aftale også kaldet GSP (Genrel system of Preference)  med EU.

De lande der er omfattet af ordningen eller en lignende er følgende.:

Indien, Thailand, Mexico, Indonesian, Sydafrika.

LAnde der har toldfrihed I DK.:

Norge, Schweits, Israel og Tyrkiet.

Der er forskelliger certifikater fra forskellige lande, men de kan hedde.: EUR1, GSP (Form A), ATR. Der kan også bare kræves en faktura erklæring. Det er ikke alle varekoder der er omfattet.

Held og lykke.

Husk altid at tjekke m skat om dine varer er omfattet, og husk at det gælder ikke avrer med afgifter.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 09
Indlæg ialt: 41
Fra  JK Agentur Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Toldfriheden gælder også Island, Liechtenstein samt Sydkorea, der også har en frihandelsaftale med EU.

Find dine nye fritidssko, vandrestøvler, jagtstøvler, etc på: www.outdoorgear.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)