Hej Anders,
Hvor meget trafik har I idag?
Jeg ved ikke om jeg lige har the silverbullet til hvordan I trænger igennem for alvor, men her er hvad jeg bed mærke i da jeg besøgte jeres side. Jeg synes som udgangspunkt at I har en rigtig flot side.
* Hvem har stået for designet samt det visuelle udtryk? I henvender jer 100% til kvinder såvidt jeg kan se, så jeg tror det er rigtig vigtigt at jeres design/udtryk også genspejler dette. Og det siger jeg ikke at siden ikke gør nu (det ved jeg ikke da jeg ikke selv er kvinde) men blot at det er noget jeg synes I bør tænke over hvis I ikke allerede gør det. (Jeg var for nylig til et foredrag med Emilia van Hauen om kvinder, deres købekraft og "erotisk kapital", meget inspirerende da jeg ligesom dig også til dagligt arbejder med en webshop hvor kundegruppen er 96% kvinder, emiliavanhauen.dk/flx/artikler/brug_din_erotiske_kapital_og_vaer_cool/)
* Der gik lidt tid før det gik op for mig at flagene oppe i højre hjørne er til at skifte valuta med, og ikke sprog. Overvej at gøre det mere tydeligt. Jeg fik oplevelsen af at jeg ikke kunne skifte sprog, eller at funktionaliteten bare ikke virkede.
* Noget som jeg synes kunne live siden op og som jeg tror også kunne løfte konverteringen var nogle flere reviews af jeres produkter. Jeg var faktisk ikke i stand til at finde et eneste produkt med et review på (kiggede ikke alle jeres tasker igennem). Overvej at tilbyde jeres kunder nogle loyalitetspoint eller lign. imod at de giver jer reviews, samtidig med at I selvfølgelig beder folk om at være ærlige. (Og tag så de bedste reviews og vis dem på forsiden også).
* I har en video liggende på https://www.miopelli.com/pages/about-us#concept med nogle flotte skud af læder der bearbejdes. Det kunne være fint at have en video omkring taskernes tilblivelse et mere prominent sted på siden, for mig ville det øge autenciteten og eksklusiviteten, og understrege det her med "_handmade_ italian bags"
* Når jeg har lagt en taske i kurven synes jeg det er svært at se at jeg har noget i min kurv, et antal produkter ville give mere mening end den lille sorte prik der dukker op
* Da jeg valgte at gå til check-ud blev jeg et øjeblik i tvivl om jeg kun kunne betale med Paypal, men fangede dog at jeg kunne skrive mine info ind og så gå videre. Men lige netop dette skridt i check-out flowet (https://checkout.shopify.com/12016352/checkouts/) ville jeg prøve at måle lidt på ifht. hvor mange der måske vælger at forlade siden der. (Min mor som godt kunne være en af jeres kunder ville helt sikkert blive forvirret på dette trin).
* Måske endnu bedre end at måle på abandonment rate, lav et par brugertests med nogle personer (kvinder) der ikke har brugt siden før, bed dem foretage et køb, iagtag hvad der sker og lad for guds skyld være med at kommentere, ligemeget hvor fristende det end er.
* Jeg antager at de fleste af jeres ordrer er på en enkelt taske ad gangen(?) Derfor ville jeg foretrække - når jeg har lagt min taske i kurven - at I viste en mere tydelig vej for mig at tage til check-ud. Lige nu kommer der en sort bar foroven med en genvej til folks kurv, men hvorfor ikke bare direkte til checkout? Dernæst, overvej at lave en lightbox/pop-over i stedet for så folk ikke misser den (som jeg gjorde). Hvis man scroller på siden forsvinder notitsen endda igen og så er eneste mulighed for mig at klikke på (det måske lidt for lille) kurv-ikon og derfra gå til checkout. Det virker for omstændigt såfremt min tese om at jeres kunder køber en taske af gangen holder stik.
Alt i alt synes jeg I har en flot side, specielt med en flot og professionel billedside, ønsker jer held og lykke med den fremadrettet!
LB