Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsudfordringer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige et lille momsspørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med at svare på. Det skal nævnes at dette er et skoleprojekt og ikke en eksisterende virksomhed

Skal min virksomhed være momsregistreret, hvis jeg køber vand med logo gennem min leverandør og efterfølgende sælger det videre til min kunde? Det vand jeg køber ved min leverandør er ekskl. moms og det vil det vel også være, når det bliver solgt videre til min kunde?

Håber i vil have jer tid til at svare på min spørgsmål

På forhånd tak

Jill, Rebecca, Kristian, Nick og Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Pligt til momsregistrering opstår så snart det måtte være åbenlyst omsætningen (salget) vil komme op på 50.000 kr på en hver 12 mdr periode - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Opgaven lyder mystisk ved at din vand med logo leverandør ikke skulle have moms på? Det må så være en meget lille virksomhed med omsætning under 50.000 for en hver 12 mdr periode hvis han er dansk og der vil være udenlandsk moms på hvis du ikke selv er momsregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar. Har måske ikke formuleret mig helt korrekt så ift. leverandøren. De priser jeg får af ham er ekskl. moms, men er slet ikke i tvivl om, at de sætter moms på produktet. 

Men hvordan vil det så fungere, hvis jeg ikke regner med at sælge for over 50.000 kr. det første år. Så betaler jeg min leverandør prisen for varen inkl. moms og sælger til min kunde også inkl. moms eller hvordan hænger det sammen? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

som IKKE momsreg ístreret - så betaler du leverandøren hele prisen inkl moms og det er din udgift. Du sælger så til dine kunder uden moms

Du fører regnskab indtægter minus udgifter og opgiver resultat i udvidet selvangivelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar. Tror jeg blev en smule klogere nu. :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)