Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af forskudsopgørelse efter enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Så fik jeg også fornøjelsen af at indberette moms for min virksomhed i dag, dog kun nulindberetning, men nemt var det da!

Når man har virksomhed skal man selvfølgelig også huske at rette i sin forskudsopgørelse, så det har jeg prøvet her til formiddag, men her stødte jeg så ind i et par problemer.

Som I kan se af billede nr.1 under rubrikken "Forventet økonomi", mener Skat at jeg ommer til at modtage  60.000 kr. i sygedagpenge. Der står ligeledes at min virksomhed kommer til at få 70.000 kr. i overskud. De har også beregnet en B-skat på 22.083 kr. der skal betales af 3 rater.

Jeg prøver så at rette i de 2 felter. Her skriver jeg 0 kr. for sygedagpenge (Jeg modtager ikke sygedagpenge, kun SU) og jeg retter i overskuddet til 30.000 kr. (Da jeg ikke regner med at tjene 70.000 kr. de sidste 4 måneder af 2016, men 30.000 virker mere realstisk kr. )

Når jeg retter de 2 felter og trykker beregn modtager jeg fejlmeddelelserne I ser øver på billede nr.2. Når jeg så retter i de forskellige felter, får jeg blot nye fejl :S Det er som sagt første gang jeg roder med forskudsopgørelse efter at jeg har startet min virksomhed, så håber at der er nogen som kan hjælpe mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ser ud til du har fået anden pension i år til nu - (sygedagpenge f.eks. ) og du har så modtaget mere end det 0 du nu skriver - Du kan ikke skrive mindre end det du allerede har modtaget i noget felt - et 0 nu vil virke som om det er 0 for helår - det er helårstal og skat ved så hvis der f.eks står 40.000 og du har fået 40.000 - at det er 0 resten af året - som jeg lige ser det - ellers må du have fat i skat.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg husker rigtigt så er det som følgende eksempel:

Du retter i dag lad os sige SU fra de 17.724 kr., som allerede står der til 100.000 kr. De 100.000 er beløbet for et helt år.
Længere nede mener jeg, at der er noget der hedder "økonomi før rettelser" (eller noget i den stil)

Her skal du så i dette eksempel skrive de 17.724 kr.

I dit tilfælde, skriver du at du på et helt år har modtaget 0 kr. i Sygedagpenge.
Længere nede i felterne skal der også stå 0 (her står sikkert de 60.000 kr. som i forvejen var tastet af SKAT.)

Derfor giver den en fejl. Den siger du skriver at indtil ændringen (i dag) har du skrevet at du har modtaget 60.000 kr. i sygedagpenge, men på et helt år har du modtaget 60.000 kr. :)

Håber det giver mening.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)