Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regeringens forslag om skattefritagelse for IVS i 3 år op til 7 milioner - men kan den fordel benyttes ved sambeskatning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 15
Indlæg ialt: 14
Fra  FLYKOMPENSATION.NU Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En glædelig dag for IVS folket, da regeringens forslag om skattefritagelse for IVS i 3 år op til 7 milioner nu er offentliggjort - men tænker om, forudsat at det bliver godkendt af de andre pertier, om det gælder hvis man har et holdingselskab som er ca. 3 år gammelt, og så efter loven træder i kraft, laver et datterselskab som et IVS - altså om sambeskatning bevirker at man ikke kan gøre brug af skatterabatten med et datterselskab, eller hvad tænker i andre? Man forpligter sig ved rabatten datterselskabet til ikke at betale udbytte i 3 år, så man går jo dermed ikke imod intentionen med skatterabatten, men på den anden side er det jo holding selskabet som skal afregne skatten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende. Har du link til regeringens konkrete forslag. Skal alle over 3 år slås med mange nye under med skatterabat virkeligt? Og gælder det IVS og ikke ApS - lyder umuligt men sådan læser jeg det også - men det finder jeg vel let mystisk? Som jeg forstår det, så må der ikke trækkes penge ud i de tre år - ud over løn med skat

VSO vil vel på mange områder være dødt - i alle fald overfor SU og tilsvarende - hvis man kan spare overskud op uden nogen form for skat og få fuld SU - i 3 år?

kunne være sjovt at læse det konkrete i forslaget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 15
Indlæg ialt: 14
Fra  FLYKOMPENSATION.NU Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer kun til at gælde IVS - og ja, man kan kun trække løn ud i de 3 år. Som jeg forstår forslaget er ordningen frivillig for dem med IVS. Jeg har p.t. ikke fundet noget på skrift om forslaget, men poster det hvis jeg finder det.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

thelawfirms:

Det kommer kun til at gælde IVS - og ja, man kan kun trække løn ud i de 3 år. Som jeg forstår forslaget er ordningen frivillig for dem med IVS. Jeg har p.t. ikke fundet noget på skrift om forslaget, men poster det hvis jeg finder det.. 

ja svarer også til det jeg lige har fundet. Et sjovt "eksperiment" som vel vil kunne bruges som argument mod ApS. Man kunne også oprette et sådan, sælge alle sine værdipapirer ind i det og have skattefrihed for stigninger i 3 år - og så max have 27/42% ganske som i private papir investeringer - som en mulighed + som nævnt for SU modtagere vil det da være oplagt - omend nok ret utilsigtet, at man kan hæve ca 140.000 i løn, få fuld SU og så have et overskud der kan tages ud over nogle år til 27% - Mon den er helt gennemtænkt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)