Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har købt varer/services i udlandet og fejlagtigt betalt moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt nogle hosting ydelser i Tyskland og har fejlagtigt betalt moms til dem. I deres online system er der intet sted jeg kan angive mit CVR nummer og slippe for moms. 

Spørgsmålet er, hvordan skal jeg forholde mig? Jeg tvivler på det lykkes mig at få momsen tilbage fra firmaet af. Så hvordan skal jeg bogføre de bilag som jeg allerede har købt og betalt med tysk moms på?

Jeg benytter mig at Dinero, og deres meget hjælpsomme support mente det eneste der var at gøre var at kontakte firmaet.

MVH
Thomas

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Din ydelse bliver leveret i Tyskland, sådan som jeg læser det. Derfor er det formentligt også korrekt at du afkræves tysk moms.

Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det er en hosted backup ydelse fra et tyskfirma og umildbart med serverne placeret i tyskland. Jeg troede at handel mellem EU normalt foregik uden moms. Men det "store" spørgsmål er så hvordan det skal bogføres korrekt? (Er total bogføringsnewbie)

MVH
Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Leveringsstedet for ydelser til en afgiftspligtig person er som udgangspunkt det sted hvor køber er etableret - her Danmark.

Bogføring - så må du lave en udgiftskonto, hvor du bogfører beløbet uden at der trækkes moms.

Så skal du huske at når du laver skatteregnskab har du ikke fradrag for den tyske moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

bogføres som ydelseskøb på konto uden moms men som whiskey skriver, så er der ikke fradrag for den frivillige tyske moms du har betalt i skatteregnskabet, så den skal  som whiskey skriver -tillægges i skatteregulering

Den der 50 Euro grænse Whiskey, hvor man godt må trække udenlandsk moms fra som del af omkostning uden at have bedt om refusion - den gælder så ikke ved køb hvor man  jo som CVR skulle have været momsfri - men kun ved køb under f.eks. rejse, hotel mad osv?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)