Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic: Skyldig Moms, Primo indgår ikke i Q1 Momsopgørelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har indberettet moms for Q1 tidligere og har nu fået penge tilbage fra SKAT ift. dette.

Da jeg indberettede mine momstal gjorde jeg brug af e-conomic's balance-oversigt, fremfor deres momsopgørelse.

Årsagen var, at jeg ikke umiddelbart kunne få moms-opgørelsen til at fange den 'Skyldig Moms, Primo' postering jeg havde indskrevet ved overgang fra tidl. regnskabsår (og andet system).

Jeg ønsker nu at vælge 'Indberet' i min momsopgørelse for Q1, således at jeg kan modpostere min tilbagebetalte moms fra SKAT op imod 'betalt moms' konto.

Mit spørgsmål: Hvordan sikrer jeg, at min Momsopgørelse bliver korrekt således at den "fanger" min Skyldig Moms, Primo postering?

Tak!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Soyouz.

Du har ikke fået svar endnu, så jeg vil forsøge mig med i al fald en form for respons. Jeg har lige uden held været inde i min e-conomic for at se, om jeg kunne få et clue.. Din primopostering gjaldt sidste momsperiode sidste år. Den skal som sådan ikke med i indberetningen, som kun gælder ind- og udgående moms, ikke saldo fra sidste periode. Hvis du så selv modposterer din betaling, så skulle alt være godt, ikke mindst fra Q2.

Jeg kan mærke, at jeg må have misforstået noget. Hvis det er et 'teknisk' spørgsmål til e-conomics virkemåde, har de en ret venlig support både via mail og via chat - men det har du selvfølgelig også tænkt på.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)