Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan og hvornår skal jeg indberette moms

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 16
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virksomhed (ivs) blev etableret feb. 2016. I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål: 

1. Jeg har købt en webshop til 2500 kr. inklusiv moms - hvordan bogfører jeg det i dinero

2.. Et domæne  - hvordan bogfører jeg det i dinero? 

3. så har jeg lånt 2500 kr. til virksomheden ved at lave et gældsbrev - hvordan bogfører jeg det i dinero? 

4. Sidst men ikke mindst, hvornår skal jeg indberette moms? 


På forhånd tak

//Morten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

TeleDK:
Min virksomhed (ivs) blev etableret feb. 2016. I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål: 
så vil du jo have kvartalsmoms og så vil du vel allerede have indberettet moms for første kvartal 2016 - ellers er den jo gal

TeleDK:

1. Jeg har købt en webshop til 2500 kr. inklusiv moms - hvordan bogfører jeg det i dinero? 

2.. Et domæne  - hvordan bogfører jeg det i dinero? 

3. så har jeg lånt 2500 kr. til virksomheden ved at lave et gældsbrev - hvordan bogfører jeg det i dinero? 

4. Sidst men ikke mindst, hvornår skal jeg indberette moms? 

Forudsat der fremgår dansk moms, så som ydelseskøb med moms

2 samme svar - med moms eller uden, afhængigt af hvad der fremgår af regningen

3 som kortfristet gæld mod banken hvor pengene gik ind, og ja til gældsbrev og krav om markedsrente som IVS har fradrag for og du skal betale skat af

Du har forhåbentlig indberettet moms allerede for første kvartal, (med mindre du slet ikke har fået momsregistreret hvad nogle IVS kikser) Har du ikke momsregistret har du ikke momsfradrag og risikerer problemer naturligvis. Du vil i alle fald gøre klogt i at checke din digitale firma E post ved at logge på med firma nemID

Ellers er fristen for første kvartal jo langt overskrevet - Fristen for 2. kvartal er 1, sept

Jeg synes du skal overveje at lade en online bogholder hjælpe lidt, for du er en af dem, som pludseligt kan stå med håret i postkassen

god vind med det - Overvej 55 kr efter en god bog om IVS for der kan være mange andre lovpligtige ting du kan misse faktisk - her ER LINK TIL DEN

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)